آزادی ۲۷۳ زندانی با گذشت ۶۰ میلیارد تومانی طلبکاران

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان ۲۷۳ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این افراد با کمک یک میلیارد تومانی خیرین و ستاد دیه آزاد شدند، اما قدم اصلی در آزادی این زندانیان را شاکیان با بخشش ۶۰ میلیارد تومان بدهی خود برداشتند.

او افزود: از ابتدای امسال ۱۸ محکوم به قصاص هم در آستانه اجرای حکم با بخشش بزرگوارانه اولیای دم، فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را به دست آوردند.

او به افزایش صدور آرای جایگزین حبس در دادگاه‌های استان هم اشاره کرد و گفت: امسال ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به جای زندان، رای جایگزین حبس گرفتند.

رئیس کل دادگستری گلستان به اقدامات دستگاه قضایی استان برای آشنایی بیشتر مردم با قوانین، حقوق و تکالیف هم اشاره کرد و گفت: طرح مسائل حقوقی که نیاز زندگی روزمره مردم است از طریق برنامه‌های زنده رادیو و تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، آگاهی‌ها را افزایش داد و از گرفتار شدن ناخواسته مردم در گیر و دار پرونده‌های قضایی جلوگیری کرد و ورودی زندان‌های استان را نیز ۱۲ درصد کاهش داد.

هادی هاشمیان از فراگیر شدن دادگاه‌های الکترونیک در استان هم خبر داد و افزود: برای پیشگیری از انتقال کرونا، علاوه بر حضور تصویری زندانیان در محاکم، امکان ملاقات تصویری زندانیان با خانواده‌های آنان نیز در فراهم شده است.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.