وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دما در هرمزگان/ دریا طوفانی است

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:امروز سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و امواج دریا هم به بیش از ۲ متر می‌رسد.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: از شب گذشته با تقویت سامانه پرفشار، وزش باد‌ شدید شمالی شرقی سبب گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و مواج شدن دریا در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس شده است.

سی سی پور افزود: طی ساعات صبح تا ظهر امروز سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و امواج دریا هم به بیش از ۲ متر می‌رسد و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

او گفت: با توجه به وقوع گرد و خاک توصیه می‌شود که سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی از قرار گرفتن در محیط باز خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: طی ساعات بعد از ظهر امروز از میزان سرعت باد به طور موقت کاسته می‌شود و روز‌های جمعه و شنبه وزش باد‌ شمال شرقی با شدت کمتر در مناطق دریایی و نواحی شمالی، شرقی و مرکزی استان ادامه خواهد داشت.

سی سی پور گفت: طی این مدت کاهش محسوس دمای کمینه نیز در سطح استان رخ خواهد داد و کشاورزان باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی انجام دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.