آماری دیگر در میزان مرگ و میر‌های کرونایی در آمریکا

آمریکا بار دیگر در زمینه میزان مرگ و میر‌های کرونایی، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، آمریکا بار دیگر یکی از بدترین روز‌های کرونایی خود را از زمان آغاز همه گیری کرونا به ثبت رساند؛ به طوری که روز چهارشنبه بالاترین آمار مرگ و میر را در میان کشور‌های جهان ثبت کرد.

طبق اعلام گاردین، آمار روزانه مرگ و میر بر اثر کرونا در روز چهارشنبه ششم ژانویه، به سه هزار و ۸۶۵ نفر رسید که پنجمین روز در سه هفته اخیر است که آمار مرگ و میر کرونا به بالای ۳۵۰۰ نفر می‌رسد.

بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۳۰ هزار نفر از شب کریسمس تا کنون در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

روز یکشنبه شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۳۵۰ هزار نفر از زمان آغاز این همه گیری رسید که ین مسأله واکنش دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه ویژه مقابله با کرونا را نسبت به اظهارات ترامپ برانگیخت.

ترامپ صبح آن روز در توییتی مدعی شده بود که در شمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر‌های ناشی از آن اغراق شده است.

دکتر فائوچی در واکنش به این مطلب گفته بود: به سنگر‌ها بروید؛ به بیمارستان‌ها بروید؛ به بخش‌های مراقبت ویژه بروید و آنچه در حال رخ دادن است، را ببینید. آن‌ها آمار واقعی هستند؛ مردمان واقعی و مرگ و میر‌های واقعی.

مقامات بهداشت آمریکا روز چهارشنبه هشدار دادند که آریزونا به کانون بحرانی جهان در خصوص کرونا تبدیل شده است. طبق اعلام گاردین، آریزونا که بدترین نرخ تشخیص ایتلا به کرونا را در امریکا دارد، طبق اعلام مقامات بهدئاشتی آمریکا شاهد امار سه رقمی مرگ و میر کرونایی برای دومین روز و بیش از ۷ هزار و دویست مورد ابتلا بوده است.

تا کنون بیش از ۲۱ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۳۶۹ و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار