برنی سندرز هم خواستار برکناری ترامپ شد

برنی سندرز خواستار اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا و برکناری ترامپ شد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا، امروز (پنج شنبه) در پیامی تاکید کرد برای واکنش به اغتشاشات اخیر این کشور استعفای مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئس جمهور کنونی آمریکا، کفایت نمی‌کند.

سندرز در پیامی توییتری نوشت: «تعداد از مقامات دولتی در اعتراض به اغتشاشات روز گذشته در کنگره استعفای خود را ارائه کرده‌اند. این کافی نیست.»

او در ادامه نوشت: «معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه باید به متمم ۲۵ قانون اساسی متوسل شوند تا ترامپ را پیش از تحریک بیشتر برای خشونت و هرج و مرج برکنار کنند.»

پیش از سندرز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز خواستار برکناری دونالد ترامپ شده و گفت: «اگر متمم بند ۲۵ قانون اساسی فعال نشود کنگره باید برای برکناری رئیس جمهور مستقیما اقدام کند.»

ساعاتی پیش «چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، نیز موثرترین راه برای برکناری دونالد ترامپ را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانست و گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ] فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.»

روز گذشته (چهارشنبه) ترامپ به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران دونالد ترامپ این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار