کفاشیان: فیفا از سال ۸۶ مخالف حضور نماینده کمیته ملی المپیک در فدراسیون فوتبال بود

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص حضور کمیته ملی المپیک در مجمع این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: سال ۱۳۸۰ تغییراتی در اساسنامه فدراسیون‌های فدراسیون های ورزشی انجام دادیم، این تغییرات مصوب شد تا برای اجرا به فدراسیون‌ها ابلاغ شود. فدراسیون‌ها ورزشی اساسنامه یکنواخت داشتند. این اساسنامه که برای همه از جمله فوتبال بود. کمیته ملی المپیک جزو مجمع فدراسیون‌های ورزشی از جمله فوتبال بود. حتی بنده در یکی از مجمع‌ها فدراسیون‌ها به عنوان معاون وزارت ورزش حضور داشتم و ریاست مجمع را هم بر عهده داشتم دبیر کمیته ملی المپیک هم جزو آن مجمع بود. انتخابات آن فدراسیون را انجام دادیم. سال ۱۳۸۶ فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد گرفت. اساسنامه جدید به کمیته انتقالی برده و بعد از بررسی اجرا شد. در همان مقطع زمانی دبیر کل کمیته ملی المپیک بودم.

او افزود: زمانی که خواسیتم رئیس فدراسیون فوتبال بشوم دیدم کمیته ملی المپیک را از مجمع حذف کرده اند. اگر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم عضو مجمع بشوند خوب است. شاید با حضور این دو نهاد به فوتبال کشور شود، اما در همان زمان هم فیفا با حضور وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک موافق نبود. مسئولان فیفا با صحبت‌هایی که انجام دادیم قبول کردند که وزارت ورزش در مجمع حضور داشته باشد، اما با حضور کمیته ملی المپیک مخالفت کردند. من ۶ ماهی هم رئیس فدراسیون فوتبال بودم و هم دبیر کل کمیته ملی المپیک خیلی تلاش و نامه‌نگاری کردم تا جواز حضور کمیته ملی المپیک را بگیرم، اما نشد.

حضور کمیته ملی المپیک در مجمع می‌تواند به صورت افتخاری باشد

کفاشیان با اشاره به اظهارات صالحی رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص حضور در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: در نامه‌ای که به صالحی ارسال شده گفته‌اند می‌تواند او به‌ صورت افتخاری در مجمع حضور داشته باشند. فیفا در نامه ارسالی گفته است کمیته ملی المپیک هم می‌تواند مانند وزارت ورزش و معاون وزیر حضور افتخاری در مجمع داشته باشد. اگر در آینده نظر فیفا تغییر کند حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال به مجمع بعدی موکول می‌شود.

رایزنی برای ریاست فدراسیون فوتبال با ۸۹ عضو مجمع کار سختی نیست

رئیس سابق فدراسیون در خصوص رایزنی نامزد‌ها برای ریاست فدراسیون فوتبال با اعضای مجمع عنوان کرد: کسانی که برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام می‌کنند باید خصوصیات کامل رئیس فدراسیون را دارا باشند و مجمع هم با توجه به شناخت از نامزد‌ها و با بررسی برنامه‌ها و اعضای معرفی‌شده تصمیم می‌گیرد. بعضی از استان‌ها ۷ عضو مجمع دارند. مجمع در کل ۸۹ عضو دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم هر کسی که توانایی و شرایط ریاست فدراسیون فوتبال را دارد و می‌تواند به فوتبال کشور کمک کند باید نامزد این انتخابات شود. اعضای مجمع افراد دلسوزی هستند و برای فوتبال کشور زحمات زیادی کشیده‌اند و قطعاً انتخابی می کنند که باعث رشد فوتبال کشور شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار