معاون آموزشی وزارت بهداشت:

رأی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه آسیب وارد می‌کند

حقدوست گفت: برخی از رأی‌های صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری به دانشگاه و علم آسیب وارد می‌کند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  جلسه ١۴٢ ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه  با اشاره به جلسه اخیر وزارت بهداشت با دیوان عدالت اداری پیرامون رأی‌های دیوان عدالت اداری در مباحث علمی و تخصصی، اظهار کرد: در این جلسه، دیوان عدالت اداری بر عدم ورود این دیوان در مباحث محتوایی و همچنین رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد.

او ادامه داد: همچنین در این جلسه تأکید شد که دیوان عدالت اداری بر رسیدگی شکلی به آئین نامه‌ها تأکید دارد و در مباحث محتوایی ورود نخواهد داشت.

حقدوست با تأکید بر اینکه برخی از رأی‌های دیوان عدالت اداری آسیب به دانشگاه و علم وارد می‌کند، افزود: مقرر شده است طی جلسه دیگری با دیوان عدالت اداری مواردی که این دیوان ورود محتوایی به مصوبات و آئین‌نامه‌های علمی و دانشگاهی را داشته، بررسی شود.


بیشتر بخوانید


مراجع قضایی تنها می‌توانند در تغییر شکلی آئین نامه‌ها ورود کنند

منصور کبگانیان دبیر ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیش از دستور این جلسه، ضمن انتقاد از رأی جدید دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله دکتری، اظهار کرد: به گفته دیوان عدالت اداری "ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ مغایر با اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی است"، که ما با این رأی مخالف هستیم، چرا که این مصوبه دیوان عدالت اداری از مصادیق ورود به محتوای علمی است و در تضاد با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

کبگانیان با تأکید بر اینکه مراجع قضایی تنها می‌توانند در تغییر شکلی برخی آئین نامه‌ها ورود کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
با سلام
مقاله نوشتن اجباری توسط دانشجوها که امتیاز آن برای استادهای دانشگاه است، فقط باعث نا امیدی دانشجو می شود. وقتی از استاد دانشگاه می خواهیم کمی طرز کار با فلان نرم افزار را آموزش دهد، می گویند آموزش نرم افزار جزو سرفصل های درسی نیست.
اینجا دو نکته پیش میاد:
1- اگر نرم افزار جزو سرفصل ها نیست چرا ما باید برای درس های تئوری، مجبور باشیم پروژه های نرم افزاری و عملی انجام دهیم؟ چرا باید کارهای خارج از سرفصل وزارت علوم انجام دهیم؟
2- تبدیل کردن پروژه های درسی در طول ترم به مقاله هم جزو سرفصل ها نیست؛ اما حرص و اشتهای بعضی استادها برای گرفتن امتیاز باعث شده دانشجوها را مجبور کنند پشت سرهم مقاله بنویسند. و هیچکس هم پیگیر نیست.
آیا این باجگیری نیست؟ آیا این ظلم به زیردست نیست؟ آیا اینکارها موجب نا امیدی منِ دانشجو نمی شود؟ منِ دانشجو با هزار امید و اشتیاق درس خواندم تا وارد دانشگاه شوم و الآن باید برای درس هایی که با نمره 11 و 12 پاس کرده ام مقاله بنویسم! و این باعث شده شب و روز در فکر ترک تحصیل باشم. دانشجو اگر واقعاً درسی را یاد گرفته باشد، خودش به سراغ نوشتن مقاله هم می رود اما وقتی من درس ها را یاد نگرفته ام چطور مقاله بنویسم؟! کِی قرار است جلوی این بی عدالتی ها گرفته شود؟! چرا استادها به جای مقاله های زورکی کمی همتشان را صرف درست درس دادن نمی کنند؟! امیدوارم به خاطر خدا جلوی این اجبارها گرفته شود.
آخرین اخبار