خواص شهدی شگفت انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یک مشاور تغذیه گفت: ترکیب عسل و سیاه دانه یک انتخاب خوب در دوران کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: عسل یک ماده غذایی بسیار مفید است که از خواص آن می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد. آثار ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی عسل تا حد زیادی اثبات شده است. از دیرباز عسل برای درمان زخم‌های موضعی و عدم عفونت، بهبود سرفه و گلو درد ناشی از سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است.

او افزود: در واقع عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در بسیاری از بیماری‌هایی که با سیستم ایمنی در ارتباط هستند مثل بیماری‌های عفونی ویروسی، با مصرف عسل و تقویت سیستم ایمنی؛ بیمار نشدن و حتی کوتاه شدن دوره درمان را مشاهده می‌کنیم. عسل آویشن که یکی از بهترین انواع عسل محسوب می‌شود، برای بهبود مشکلات مجاری تنفسی تاثیر بهتری خواهد داشت. مهم‌ترین علت درمانی آن را می‌توان حضور بالای آنتی اکسیدان و مواد ضد باکتری دانست.

اولیایی بیان کرد: کسانی که دچار سرفه یا گلو درد هستند، بهتر است که یک قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم حل کنند و مورد استفاده قرار دهند. عسل یکی از قوی‌ترین مهارکننده‌ها و مواد ضد التهاب است که در زخم‌های معده و گوارشی، می‌تواند در رفع زخم مفید عمل کند. در واقع عسل برای انواع زخم، سوختگی و سایش‌ها به علت رطوبت کم و خاصیت اسیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در موارد ذکر شده عسل باعث جلوگیری از عفونت و تسریع روند بهبودی می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: عسل به عنوان یک ماده غذایی پر انرژی و پر کالری می‌تواند در دوران نقاهت بیماری، انرژی بدن را به حد نرمال برساند.

عسل

اولیایی تصریح کرد: تمام نکات ذکر شده مربوط به عسل باکیفیت است. متاسفانه امروزه در بازار عسل‌هایی پیدا می‌کنیم که زنبور در تولید آن نقش نداشته است و از با کیفیت بودن فاصله بسیاری دارد. در واقع یکی از خواص عسل مربوط به خواص شهد گل است که از آن استفاده شده است؛ در صورتی که عسل با کیفیت نباشد، تاثیر مثبتی در موارد ذکر شده نخواهد داشت.

او گفت: اگر تصمیم دارید عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید، حتما از نمونه اصل و با کیفیت آن مصرف کنید. ترکیب عسل و سیاه دانه یک انتخاب خوب در دوران کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: سیستم ایمنی ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار