وام ازدواج ۵۰ میلیون تومان ماند، اما خرج ازدواج بیشتر شد!

وقت آن رسیده که مسئولان به جای افزایش رقم وام ازدواج که تلاشی کم ثمر برای افزایش ازدواجها بوده، تدبیری بنیادین و ریشه ای برای رفع مشکلات جوانان و افراد در سن ازدواج بیندیشند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد دیگر اینکه مبلغ وام ازدواج چقدر باشد برای جوانان اهمیت چندانی ندارد چراکه افزایش وام ازدواج، همه مشکلات جوانان در تشکیل خانواده را حل نمی‌کند و برای این مهم باید اقدامات متعددی صورت گیرد؛ اما بی شک تسهیل قابل توجهی در بر طرف شدن موانع اقتصادی ازدواج جوانان، به ویژه در شرایط فعلی ایجاد می‌کند و به عنوان «تن‌ها حمایت قابل توجه کشور از ازدواج و تشکیل خانواده» محسوب می‌شود. علاوه بر این، این سیاست وابسته به بودجه دولت نبوده و با منابع قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها مدیریت می‌شود. این مبلغ هیچ مشکلی را از جوانان کشور برطرف نمی‌کند چرا که چنین مبالغی نه اندازه خرید جهیزیه است و نه خرج تهیه یک خانه کوچک برای اول زندگی.

تورم رقمی نیست که این روز‌ها به طور سالانه جا به جا شود بلکه عددی است که هر لحظه در کشور روند افزایشی دارد. در نتیجه امسال برای خرید یک سبد ثابت از لوازم خانگی، حداقل باید دو برابر سال قبل هزینه کرد. حال اگر بسیاری از کالا‌های کمتر ضروری نیز چشم‌پوشی شود برای قشر متوسط جامعه ممکن است هزینه خرید جهیزیه عروس چیزی بین ۹۰ تا ۱۸۰ میلیون تمام شود و تهیه یک خانه کوچک در محله‌ی متوسط شهر چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان پول لازم دارد.

گذشته از آن اقساط وام ازدواج نیز با توجه به هزینه‌های جاری معیشت خانوار نسبتا بالاست به طوری که بازپرداخت وام ازدواج ۷ ساله است و تقریبا اقساط آن ۶۵۰ هزار تومان برای هر یک از زوجین خواهد بود و با احتساب کارمزد ۴ درصد حدود ۲ میلیون تومان سود بابت پرداخت این وام از هر نفر دریافت خواهد شد.

به بیان دیگر اگر زوجین هر دو شاغل باشند و مجموعا ۴ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بر فرض هزینه اجاره نداشته باشند. با ماهی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌توانند زندگی خود را زیر یک سقف آغاز کنند. این در حالی است که با ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج فقط وسایل ضروری زندگی را فراهم کنند و از هرگونه هزینه غیرضروری بپرهیزند.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه موضوعی که من همیشه مطرح می‌کنم این است که افزایش وام ازدواج چه منطقی دارد، گفت: افزایش حتی چند برابری وام ازدواج نیز مشکلی را از جوانان حل نمی‌کند و عملا با ۸۰ میلیون شدن یا ۱۰۰ میلیون شدن وام ازدواج نیز نمی‌شود کاری کرد.

معاون امور ساماندهی جوانان افزود: ما درخصوص پرداخت وام ازدواج از سال ۹۶ به صورت به روز عمل می‌کنیم و هیچ مشکلی در پرداخت نداریم و ماندگاری در صف مطرح نیست.

تندگویان ادامه داد: سال ۹۶، ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت شد و سال گذشته این رقم به ۵۰ میلیون تومان رسید و یک افزایش ۵ برابری را شاهد بودیم، در حالی که ۵ برابر شدن رقم وام ازدواج هیچ تأثیری در افزایش ازدواج نداشته است و ما هر سال شاهد سیر کاهشی آن بوده‌ایم.

معاون امور جوانان با بیان اینکه این اتفاقات نشان دهنده این است که سیاست پرداخت وام ازدواج برای تسهیل و افزایش ازدواج جوانان حتی با افزایش ارقام هم نتوانسته به هدف خود برسد، گفت: هدف افزایش ازدواج در راستای پرداخت وام غلط است، چرا که بحث تشکیل خانواده هدف واقعی است، به دلیل اینکه ما مشکل بحران جمعیت پیدا نکنیم.

اگرچه با وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج تنها می‌توان گوشه‌ای از زخم‌های زندگی نوپا را در شرایط کنونی التیام بخشید، اما افزایش آن بدون تهیه پیوست‌های لازم و مطالعه و تحقیقی جامع در خصوص اثربخشی آن می‌تواند نگران کننده باشد؛ افزایشی که می‌تواند مشکلاتی پنهان از دید نظیر کودک همسری، طلاق و بدنبال آن ازدواج‌های صوری، اجبار در ازدواج، خرید و فروش وام ازدواج، اختصاص وام به فعالیت‌هایی به غیر از امر ازدواج و ... را به همراه داشته باشد؛ لذا وقت آن رسیده که مسئولان به جای افزایش رقم وام ازدواج که تلاشی کم ثمر برای افزایش ازدواج‌ها بوده، تدبیری بنیادین و ریشه‌ای برای رفع مشکلات جوانان و افراد در سن ازدواج بیندیشند.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ما باید کاری کنیم که آمار طلاق پایین بیاید وقتی ازدواجی صورت نگیرد مسلما ما درست عمل کردیم چون طلاقی نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
الان دهه شصتي ها حدود 30 تا 39 سال سن دارند.يك آمار بگيريد ببنيد چند نفر مجرد ماندند در حال پير شدن هستند.فكري به حال جوانان كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
الان دهه شصتي ها حدود 30 تا 39 سال سن دارند.يك آمار بگيريد ببنيد چند نفر مجرد ماندند در حال پير شدن هستند.فكري به حال جوانان كنيد
Iran (Islamic Republic of)
جوادی
۲۱:۳۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام لطفا دولت اقلام ازدواجی مثل یخچال وتلویزیون ماشین لباسشویی وغیره راباقیمت کم ومناسب به جوانان بدن تا بتوانند ازدواج کنند من خودم یک معلم بازنشسته هستم سه جوان تحصیل کرده بیکار دارم با این گرانی وتورم وبیکاری نمیدانم چکار کنم نیازی به افزایش وام ازدواج نیست بهترین راه دادن لوازم دولتی برا شروع زندگی میباشد واز تورم هم جلو گیری می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
با سلام بچه من شش ماهه عقد کرده تا حالا پنج بار ثبت نام کرده هنوز موفق به دریافت وام ازدواج نشده از کرده خود دارد پشیمان میشود چطور میگویید یک هفته وام ازدواج پرداخت میشود تورا به خدا کمک جوانان بکنین
Iran (Islamic Republic of)
علی ستار چرداولی
۱۸:۱۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام بخدا خبر از مشکلات زوجین ندارین جهت دریافت وام به هر شعبه ای مراجعه می کنیم با لحن زشت ریئس بانکها مواجه میشیم انگار میخوان مفتی یا بلاعوض وام بدهند یه گوش زدی به بانکها بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سال 96 دلار بود 2500 الی 3 تومن! و همه چیز ثبات داشت. الان دلار رو میزنن 25 تا 30 تومن اما هزینه های تمام شدن با دلار 50 و 60 هزار تومن محاسبه میشه. کجای کاری داداش؟
ذوق کردی؟ وام ازدواج 5 برابر شد!!!؟ اگه همون قدرت خرید رو الان میخوای ایجاد کنی باید این وام بجای 50 تومن بشه 200 میلیون بشه. که ملت بتونن یک خاکی به سر کنن.
تازه این هم مهم نیست. شغل ثاثبت و درامد متناسب با تورم مهمه. اگه تورم 400 درصد رفت بالا حقوق هم باید 400 درصد بره بالا.
این شده وضع امروز ما.
United States of America
میروحید
۱۶:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام. 6 ماه هست که با همسرم عقد کردیم. 4 بار وام ثبت نام کردم. 3 جا کار میکنم. 4 تا ضامن درام، 2 تا بازنشته 1 حقوق بگیر و یکی راننده تاکسی که قیمت ماشینش 1 میلیارد هست. بانک ملت اقدام کردم . مسئول اعتبارات میگه باید همسرت(خانومت) هم شاغل باشه. و 3 تا بانک دیگه که هرکدوم یه بهانه ای اوردن . الان 2 هفته هست مه بانک رفاه اقدام کردم . میگن باید صبر کنی تا تو سامانه (همون جایی که ثبت نام انجام دادید جوابش بیاد) .
با این حرکت بدون ترمز اقتصاد رو به پایین کشور . به نظرتون کی به بنده وام میدن. چرا هیچ نظراتی نیست. چرا مسئول اعتبارات بانک فکر میکنه داره ارث باباشو وام میده. اما در صورتی که من میبینم به یه سری افراد غیر حضوری وام میدن . صاحب خونم پیام داده قیمت ها رو که میدونی از سر سال اجارتون که 1 میلیون بوده میشه ماهی 5 میلیون. اگر شرایطش رو نداری بگو تا بدم دفتر املاک برای اجاره . خو تا به من وام بدن که همه چی چند برار شده.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۲۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
منو دوتا از دوستام ۸ماهه بانک کشاورزی ثبتنام کردیم معرفی نمیکنن ب شعبه الان میگه تو صف کسی رو نداریم
Netherlands
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
من خودم گیر یک زن کنترل گر افتادم که مدام با هم جنگ و دعوا داریم، وقتی تربیت های نسل جوان غلط اندر غلطه و افراد زیادی در جامعه بی فرهنگ بار اومدن، ازدواج نکردن خیلی بهتره ، علی الخصوص که قبل ازدواج نمیشه افراد رو شناخت و فقط زیر یک سقف خودشون رو نشون میدن، این مساله ی مهریه هم کار رو اون قدر سخت کرده که باید بسوزی و دعوا کنی و نسازی ولی باز زیر یک سقف خون هم رو توی شیشه کنی و هم دیگر رو زجر کش کنی. چون قانون به زور میخواد دو نفر رو زیر یک سقف نگه داره ولو این که زندگی دو نفر جهنم باشه. علی الخصوص که دختره به خاطر حرف دیگران واسه ی طلاق پا پیش نمیگذاره و پسره هم از ترس مهریه . فقط هم رو شکنجه میکنن توی خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
طفلک ، سلام ، علاج مشکلات هردو زوجین در قرآن و احادیث اخلاقی و همسرداری هست باید تکلیفمان با مسلمانی معلوم بشه ،احکام اخلاقی و همسرداری و عقوبت و یا پاداش خداوند در برابر عمل یا ترک هرکدام + سخنرانی دکتر حمید حبشی در باره ی بنیانهای روانی زن و مرد و اقتدار لازمه ی مرد و لطافت لازمه ی زن ،کلید قلب مرد .إن شاءالله موثر باشه .
Netherlands
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
وقتی کاری کاشناسی نشده باشه و متخصصان امر و آسیب شناس ها در فرایند تصمیم گیری دخیل نباشن، نتیجه جز بدتر شدن چیزی نخواهد داشت، وقتی به علت ها پرداخته نشه و فقط به معلول ها و درمان های زودگذر پرداخته بشه و صورت مساله ها پاک بشه و بدون درمان ریشه ای، حاصل کار جز این افت،و نتیجه ی نازل تر نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام.
من که ۳۰ رو رد کردم بخاطر اقتصاد دیگه تمایل به ازدواج ندارم.
بوسیدمش گذاشتمش کنار تا ۴۰ سالگی اگر روزنه امیدی باشه!
Iran (Islamic Republic of)
سیدمهدی
۱۳:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خدا می داند انسان دلش به درد میاد از اینهمه بی فکری و نداشتن بصیرت و آینده نگری.
به خدا حل مشکل ازدواج راحت تر از اینهاست که نشان می دهند. منتهی آقایان یا بلد نیستند یا نمیخواهند.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۵۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مسولین پنجاه میلیون کمک بلا عوض بدن ۱۰۰ میلیون هم وام ازدواج تازه جون باید یه کار خوب داشته باشه بتونه قسط اینو بده وقتی یه جون‌نمتونه خودشسیر کنه مگه مریضه بر6 ازدواج‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چقدر باید پول خرجش کرد حیف پول و ووام و وقت
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
کدوم ازدواج؟مافقیربیچاره ها هیچ وقت به زن وزندگی نمی رسیم.زنده باد دولت ومجلس انقلابی که جوانانش بیکارومجرد (پابه سن گذاشته)وعلاف وآس وپاس هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ایا میدانستید پنجاه میلیون حقوق پنج ماه خانواده بعضی خانوادههای ایرانیست!!!!با پنجاه میلیون چه دردی ازمشکلات جوانان حل میشود؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خانواده‌ها که بدبخت شدند بماند جوونی که دنبال ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
وام به چه درد می خورد بجای آن سکه بدن خودشم تولید میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
باید قانونی ایجاد بشه که وقتی مسولی در پست خودش بی کفایت و ناکار آمد شد ، بااستفاده از این قانون بشه این مسولو مجازات کرد ، تا هرکسی نیاد مسول بشه و جیب خودشو پرکنه بره و به ریش مردم بخنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
شما پول بده به مردم نیستین
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۰:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
حداقل که زیادش نمیکنید ..ماکه خونه نداریم از این مسکن مهر با. تسهیلات خوب که بتونیم پولو پرداخت کنیم بهمون بدید ..واقعا ظلمه نه وام ازدواج رو زیاد میکنید نه تسهیلاتی واسه زندگیمون ..خواهش میکنم فکری بکنید مسئولان محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ازدواج وشغل وزندگی وآسایش، جوانان ومردم رانابود کرد!؟! مخصوصا درسالهای اخیر!؟!
وبلعکس، مسؤلین، بهشت دنیوی راتمام وکمال برای خود مهیا کردند!؟!
United States of America
هادی
۱۰:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
بابا از خدا بترسید همه شدید اقتصاد دان بزارید این وام رو افزایش بدن جوانها ازدواج کنن بعدا برید هر چقدر راهکار اقتصادی میدید بدید مزدور های بیگانه نشتن میگن چرا وام رو افزایش میدید فلان کار رو بکنید بهمان کار رو بکنید قیمت ها کنترل بشه یا هزار راهکار که لخوره تو سرتون هیچ وهیچ منافاتی با افایش وام نداره
شما فقط وفقط به فکر خودتون هستید نه ازدواج جوانان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
Yjc یک جوان نه دارم به بزرگسالی نزدیک میشم و 37 سالمه و ازدواج نکردم چون با وجود مدرک کارشناسی و فارغ تحصیل شدن تو سال 86 یه کار خوب پیدا نکردم چند جا کار کردم که هر وقت نخواستن انداختن ببرون..رفتم تو داروسازی کار کردم بعد دو سال چون با پیمانکتر کار میکردم انداختن بیرون و چند نفر رو که اشنا داشتن و دیپلم هم نداشتن برداشتن ..وقتی تو کشوری پارتی بازی باشه و هیچ چیز جای خودش نباشه اینه.. نه کار دارم نه سرمایه و نه خونه و ماشین... الان با این سن یا این وضع کی به ادم دختر میده خودشم سنم رفته بالا برم در یه خانواده ى رو بزنم بگم هیچی ندارم برمیگردن به ادم میگن تا حالا چیکار میکردی با این سن.. چرا این مسولین جوانان رو بدبخت کردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
آدم عاقل تو این زمونه ازدواج نمیکنه مخارج زندگی کمر شکن شده هیچ امیدی به زندگی نداریم چه برسه تشکیل خانواده.ازدواج هزار و یک مسئولیت داره وقتی ما حتی نمیتونیم یه سقف بالا سرمون باشه چرا باید با احساس یه نفر دیگه بازی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
فایزه
۰۹:۴۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام الان وام ازدواج برای سال آینده همون ۵۰میلیون برای هر زوج باقی موند یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
مجرد و بیکار و الیاف و داغون
۰۹:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مگ جوانی یک فرد وقتی رفت دیگ برمیگرده
عمر دختر و پسرها همه رفت
پیر شدن و مجرد باقی موندن
از بس ک هزینه ها بالاست
همش ب فکر جیب خودتون هستین
ب داد ملت برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
به امام رضا نمیتونم ازدواج کنم شوخی نیست..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا مهدوی
۰۸:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام تا وقتی اقتصاد کشور ما قوی نباشد سرمایه کشور برای پیشرفت اقتصادی کشور هزینه نشود مشکل ازدواج جوانان برطرف نمیشود یک جوان به حقوق سه میلیونی چطور میتواند وام ازدواج. اجاره خانه .هزینه زندگی را بدهد افزایش وام ازدواج نه تنها مشکلی جوانان را برطرف نمیکند بلکه یک مشکل هم به مشکلات فراوان آنها اضافه میکند چطور باید توقع داشته باشیم آنها برای پیشرفت کشور تلاش بکنند به نظر من توی این شرایط بهترین راه این است که مسولیت اجرای کشور از فرامین رهبری طبیعت بکنند وانها را اجرا بکنند بیاری از مشکلات برطرف میشود نباید دستورات رهبری که همه از روی دلسوزی است روی زمین بماند هر لحظه که وقت از دست می ره حل مشکلات اقتصادی سخت تر میشود هیچ کشوری دلسوز ایران نیست ایرانیها خودشون باید کشور خودشون بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
دولت نمی تواندجلوی گرانی تخم مرغ رابگیردچطورخواهدتوانست پیوستهای لازم رابرای ازدواج فراهم کند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
تنها کاری که برا ازدواج میکنین همین وام ازدواج
الان اینم میخواین با این تورم فضایی اضافه نکنین!!!
باشه وام نده اما ایده سریع و کوتاه مدت و پر ثمره شما چیه?
شما وام ازدواج بکن 100 تومن با بقیه کاراش هم کار نداشته باش مثل روال همیشگيتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
الان مثلا تدبیر بنیادین تو به عنوان مسول چی بوده؟!
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۸:۳۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خدا نگذره ازتون که زندگی جوان ها رو به این وضع کشوندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مسولین محترم اگر دغدغه کشور را دارند وام ازدواج از دم قسط کم بهره ده ساله مثل وام مسکن بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا سلیمی
۰۸:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چرا همش دروغ میگید من الان ۳ ماهه تو نوبت وام ازدواجم واسه ۵۰ میلیون ۲ نفر ضامن میخوام واسه ۱۰۰ تومن ۴ نفر ضامن میخوام اول سال لا ۱۰۰ میلیون میشد خونه رهن کامل کرد یا جهیزیه یه نفر خرید الان باهاش یه یخچال ولباسشویی میشه خرید اونم اگه ۲تا ضامن معتبر داشته باشی وبانک باهات حال کنه بهت بده نه رسیدگی هست چرا بانک ها ضامن ۲تا میخوان پس چرا بانک مرکزی میگه یکی !؟
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۸:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
این دولت بی تدبیر نه مبلغ وام ازدواج و افزایش میده نه میتونه کاری بکنه که تورم این مملکت برگرده ب روزای اولی که وام ازدواج 50میلیون شده بود الان با این 50میلیون که هزارجور مشگل هست واسه ی دریافتش فقط میشه یه یخچال خرید حالا دولت مبلغ وامم افزایش نده دیگه هیچکس ازدواج نمیکنه چون 50تومنه الان کجا و 50تومن 2سال پیش کجا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
بجای وام یه خونه 60 متری بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
جووناي مملكتمون دارن از بي خردي برخي مسئولان كشورمون مثل شمع آب ميشن..
Iran (Islamic Republic of)
۲۰۰میلیونش کنین دیگه
۰۶:۳۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
۲۰۰میلیونش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
معضل اصلی بیشتر طلاقها اهرم فشار مهریه هست.سر موضوع خیلی کوچک و ریز که قابل حله سریع زنها برا مهریه اقدام میکنن مخصوصا از موقعی که سکه گرون شده اگر سری به دادگاها بزنید متوجه میشوید که چقد پرونده های مهریه زیاد شده در صورتی که مهریه یک هدیه هست نه اجبار و اهرم فشار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
دولت باید به تناسب تحصیلات و سوادو تخصص هر شخص، اول شغلش را تامین کند بعد بقیه موارد حل شدنیست.
Iran (Islamic Republic of)
پسر دهه شصتی
۰۵:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ما دهه شصتی ها که داریم می رسیم به چهل سال و مجرد موندیم و باید باقی عمرمون رو مجرد بمونیم و ازدواج هم برای ما یک رویا بود یا یک راهی که به مقصد نرسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
وام روزیاد نکنید ازدواج ها از این هم خیلی کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مشکلات جوانان فقط با وام ازدواج حل نخواهد شد مشکلات دیگری هم هست که چند نمونه مثال میزنم ؛ وقتی دادگاه میگه زن اگر فراتر از خیانت هم مرتکب بشه مهریه بهش تعلق میگیره_وقتی زنها اهرم مهریه رو برا فشار قرار دادند وسر موضوع کوچک که قابل حله سریع همون موقع عقد راهی دادگاها میشوند_گرونی سکه و طمع و کاسبی زنها،همه اینهاباعث میشه کسی جرات زن گرفتن نداشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مسعولین ازدواج جوانان براشون مهم نیست دیگه این حرفا تکراری شده
Germany
ناشناس
۰۳:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
نسل سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
انگار همه ی زمانها زندگی ها مثل زندگی ما بوده سخت و غیر قابل آسان شدن . دل باید بی نیاز به تجملات باشه و در ضروریات توکل و مهاجرت از فکرغلط امروزی به زندگی آباء اجداد مومن طبیعی ،سالم و تامین .
آخرین اخبار