رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح:

واکسن کرونای وزارت دفاع پیشرفت‌های خوبی داشته است

عراقی زاده گفت: تاکنون ۴٢ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح پذیرش بستری شدند و میزان موفقیت درمان دربیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا  در جلسه استماع نخبگانی با موضوعی اشتراک گذاری تجربیات موفق کشوری و بررسی سیاست‌های پژوهشی در نقشه راه مدیریت کرونا اظهار کرد: ما در دوران کرونا در ۵٨ بیمارستان نیرو‌های مسلح با ۶ هزار تخت به پذیرش بیماران کرونایی پرداختیم و در یک مقطع در یکی از بیمارستان ۵٠٠ بیمار پذیرش کردیم و تاکنون ۴٢ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح پذیرش بستری شدند و میزان موفقیت در درمان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بالاتر از میانگین کشوری است.

او با اشاره به اقدامات نیرو‌های مسلح در حوزه فناوری در دوران کرونا گفت: تولید کیت تشخیص کرونا در روز‌های نخست در وزارت دفاع به مرحله عملیاتی رسید و در زمینه واکسن هم در وزارت دفاع با همکاری یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تحقیقات خوبی صورت گرفته‌ و واکسن وزارت دفاع مرحله تحقیقاتی را به خوبی سپری کرده است.

عراقی زاده با بیان اینکه پژوهش‌ها بر اساس نیاز‌های کشور تعریف نمی‌شود، گفت: محقق و استاد راهنما ایده‌های پژوهشی را ارائه می‌کنند و مشکل اصلی تحقیقات و پژوهش در دوران کرونا این است که نیاز اصلی و نقش محققان به درستی تعریف نمی‌شود و در نهایت هزاران پروژه تعریف و اجرایی می‌شوند، اما این تحقیقات مشکلات را حل نمی‌کنند و باید ابرپروژه یا مگا پروژه‌هایی که دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تعریف و اجرایی کنیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید بررسی کنیم که مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مقایسه با سایر مراکز در دنیا چه عملکردی داشته است و ما در نیرو‌های مسلح نیز می‌توانیم وظایفی داشته باشیم و بخشی از تهدیدات زیستی را رصد کنیم.

او گفت: توانمندی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در مراکز عفونی هم باید بررسی شوند و در نهایت این قانون شود که هر بیمارستان درصدی از تخت‌ها را برای پذیرش بیماران کرونایی تخصیص دهند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه فقدان راهنما‌های بالینی درمان کرونا که الزام آور باشد از مهمترین چالش‌های ما در دوران کرونا بود، گفت: زمانی که اعلام می‌شد که دارویی تجویز نشود، همان دارو توسط پزشکان تجویز می‌شد و بیماران نسخه به دست راهی ناصرخسرو می‌شدند، البته راهنما‌های بالینی سریالی در وزارت بهداشت تدوین می‌شود، اما این راهنما‌های بالینی الزام آور نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار