وضعیت سبزینه مزارع کلزا در خوزستان مطلوب است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به توزیع به موقع بذر‌های اصلاح‌شده و تامین کود مورد نیاز برای کشت، وضعیت سبزینه مزارع کلزا مطلوب است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبدالرضا سیداحمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وضعیت مزارع کشت‌شده کلزا گفت: با توجه به توزیع به موقع بذر‌های اصلاح‌شده و تامین کود مورد نیاز برای کشت، وضعیت سبزینه مزارع کلزا مطلوب است و انتظار می‌رود در این سال زراعی بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خریداری شود.

او با بیان اینکه  ۶۸ هزار هکتار زیر کشت آبی و ۹ هزار و ۱۴۰ هکتار زیر کشت دیم کلزا رفته است و در مجموع ۷۷ هزار و ۱۴۰ هکتار کشت کلزا انجام شده است،  افزود: میزان کشت کلزا در امسال نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۲۴ هزار هکتاری داشته است. خوزستان در پنج سال گذشته بیشترین رشد سطح زیر کشت کلزا در کشور را داشته است و اکنون نیز بیشترین سطح زیر کشت کلزا در کشور مربوط به خوزستان است.

سیداحمدی بیان داشت: در صورت استمرار شرایط آب و هوایی مناسب، انتظار می‌رود در این سال زراعی بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: شوش، دزفول، بهبهان و شوشتر بیشترین سطوح زیر کشت کلزا در استان را به خود اختصاص داده‌اند و شوش با ۲۰ هزار هکتار و بهبهان با ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، از شهرستان‌های مهم کشت کلزا در خوزستان هستند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به شناختی که کشاورزان از کلزا دارند و استقبال خوبی که از کشت این محصول در خوزستان شده است، کشت کلزا در تمام شهرستان‌های استان مرسوم شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار