۱۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های سیستان و بلوچستان نصب شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از نصب و راه‌اندازی ۱۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های ارتباطی اصلی و شریانی این استان امسال خبر داد.

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  ثبت همزمان سرعت لحظه‌ای و پلاک خودروهای عبوری و همچنین شناسایی و برداشت پلاک خودروهای متخلف و ارسال اطلاعات به پلیس راهور را از جمله مهمترین مزایای راه‌اندازی این سامانه‌ها در مسیرهای ارتباطی این استان ذکر کرد.

او با بیان اینکه بنا بر ضرورت در این مدت سه سامانه در مسیر زاهدان - زابل، چهار سامانه مسیر زاهدان- خاش، ۲ سامانه مسیر خاش - سراوان و سه سامانه در مسیر ارتباطی ایرانشهر- نیکشهر – چابهار نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: مرکز مدیریت راه‌ها این اداره‌کل با بکارگیری سیستم‌های هوشمند تاکنون توانسته گام‌های ارزنده‌ای را در جهت ارتقای امنیت شهروندان بردارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هشت سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور دیگر نیز تا پایان سالجاری در راه‌های ارتباطی این استان نصب خواهد شد تا به پیشگیری از تخلفات و کاهش سوانح رانندگی استان کمک کنند.

او با بیان اینکه شهروندان با سامانه‌های برخط سفرهای خود را مدیریت کنند، بیان کرد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی مسیرهای ارتباطی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای و ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و راهداری است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار