لزوم تبدیل کاروانسرای سیمون مهاباد به بازارچه صنایع‌دستی

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:برای معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی و صنایع دستی این شهرستان بهتر است کاروانسرای تاریخی سیمون به بازارچه صنایع‌دستی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهاباد از آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فردی برخوردار است، اظهار کرد: باید برای معرفی هر چه بیشتر  آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان  تلاش کرده و از همه ابزار‌ها برای شناساندن آن‌ها به مردم بهره برد.

او  با اشاره به ضرورت مرمت و احیا کاروانسرای سیمون در این شهرستان، پیشنهاد داد تا یک مجتمع موزه‌ای شامل موزه باستان‌شناسی و مفاخر در مهاباد ایجاد شود.

محمود زاده همچنین برای حمایت از قانون‌گذاری، تامین بودجه و اعتبارات لازم در حوزه میراث‌فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی نیز با تاکید بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران از طریق سازوکار‌های قانونی گفت: کمک به شکوفایی هر چه بیشتر صنعت گردشگری، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و مناطق نمونه گردشگری و راه‌اندازی اتاق فکر گردشگری شهرستان از جمله اقدامات موثر برای رونق گردشگری در مهاباد است.

او افزود:میراث فرهنگی آذربایجان غربی برای همکاری با نهاد‌های زیربط برای تبدیل کاروانسرای سیمون به بازارچه عرضه صنایع دستی و همچنین همکاری و همگرایی تمامی ادارات مربوطه برای احداث مجتمع موزه‌ای آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.