وزیر بهداشت خبر داد؛

شناسایی چهار مورد جدید ویروس کرونای انگلیسی در کشور/ واکسن ایرانی از بهار ۱۴۰۰ به تولید انبوه می رسد

سعید نمکی گفت: پاسخ ابتلای چهار عضو یک خانواده به ویروس کرونای انگلیسی که تازه به مسافرت اروپا رفته بودند مثبت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد مقابله با کرونای مازندران در ساری گفت: ردیابی برای احتمال یافتن ویروس جدید انگلیسی ادامه داشت و  متاسفانه دیشب پاسخ ابتلای چهار عضو یک خانواده به ویروس کرونای انگلیسی که تازه به مسافرت به اروپا رفته بودند مثبت اعلام شد.

او افزود: این خانواده در بدو ورود به ایران با وجود منفی بودن آزمایش‌ها در خانه قرنطینه بودند، اما بررسی‌های مجدد نشان داد این چهار نفر نیز به ویروس جدید انگلیسی مبتلا شدند.

 سعید نمکی ادامه داد: در مازندران  هیچ موردی از ابتلا به ویروس جدید انگلیسی مشاهده نشده است.
بیشتر بخوانید
او با بیان اینکه محققان پیش بینی کرده بودند طوفان کرونا در آینده همه جا را در هم می‌نوردد و در آمریکا مرگ بالای دو هزار و ۵۰۰ و برای ایران هم مرگ بالای ۱۲۰۰ نفر را پیش بینی کرده بودند گفت: طرحی را برای عبور از این بحران طراحی کردیم و به نام سردار سلیمانی نامگذاری شد، در حالیکه آمریکا از ۳ هزار مرگ و انگلستان از مرگ روزانه هزار نفر رد شدند ایران مرگ زیر ۱۰۰ نفر را تجربه می‌کند.

او افزود: مرگ یک نفر هم برای ما جانگداز است، اما برای جمهوری اسلامی که با تحریم‌های ضالمانه روبرو هست این مهار هنرمندانه جای تبریک دارد، ۱۱ ماه است برای کوچکترین جابجایی دارو مشکل داریم و اجازه ورود دارو را به ایران نمی‌دهند، آمریکا  دروغ می گوید که راه ورود دارو تجهیزات پزشکی را نبسته است.

او گفت: یک نفر را در این سرزمین به دلیل قومیت و نژاد از خدمات درمانی محروم نکردیم و حتی هزاران تبعه خارجی بدون کارت اقامت را رایگان درمان کردیم و این کار در آمریکا که خود را مهد دموکراسی می‌داند اتفاق نیفتاد.

  نمکی این روز‌ها را سخت‌ترین روز‌های بعد از انقلاب بخصوص در مباحث ارزی اعلام کرد و افزود: شیوع کرونا در کشور با خالی شدن خزانه و تحریم‌های ظالمانه دشمنان مصادف شد و طوفان کرونا که رسید برای جابجایی حداقل‌ها در دنیا مشکل داشتیم.
 
تبیین چرایی ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس از زبان وزیر بهداشت

 نمکی بیان کرد: ما در کشور‌های مختلف پول داشتیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند برای بیمار مستاصل دارو جابجا کنیم. کره ای‌ها به واسطه فشار آمریکایی‌ها ۱۰ بار ما را سرکار گذاشتند. یک ماه و نیم برای تبدیل پول و چرخش در بانک کره‌ای به آمریکایی معطل شدیم، حالا چطور می‌شود رهبر یک کشوری که مظلوم واقع شده، باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات گردش پول برای دارو نمی داد امروز برای افراد سالم ما واکسن هدیه کند؟ این را می‌شود باور کرد؟ کدام عقل سلیمی باور می‌کند؟

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من آدم سیاسی نیستم و مسائل را از دید کارشناسی می‌بینم، اما باید بگویم که دشمنان چه ظلمی بر ما روا داشتند تا جایی که حتی برای یک لباس محافظ کادر درمان برای ما مشکل ایجاد کردند.

واکسن ایرانی از بهار ۱۴۰۰ به تولید انبوه می رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص واکسن ایرانی مقابله با کرونا نیز با بیان اینکه  واکسن کرونا در بهار سال آینده به شکل انبوه تولید می شود، ادامه داد: همه افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند در شرایط خوبی به سر می برند و مرحله بعدی تزریق واکسن نیز بزودی انجام می شود.

او ادامه داد: قراردادی برای تولید مشترک واکسن با کشور کوبا نیز امضا شد که در سال آینده تولید این واکسن نیز در انستیتو پاستور آغاز می شود.

دریافتی کادر درمان امسال دو و نیم برابر شده است

 سعید نمکی با بیان اینکه دریافتی کادر درمان امسال دو و نیم برابر شده است گفت: ۵۲ هزار مجوز استخدام گرفته ایم که ۲۰ هزار نفر آن‌ها پرستار خواهند بود و با اولویت افرادی که در خط مقدم مقابله با کرونا بودند اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی با اولویت مناطق محروم نیز در کشور راه اندازی خواهد شد.

نمکی  با بیان اینکه مدیریت بیماری کرونا در مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها کاملا متفاوت است، افزود: مازندران استان ویژه‌ای است و  سرمایه‌های طبیعی و اجتماعی ملی فراوانی دارد به همین دلیل اداره  مازندران  با این رسوب جمعیتی و درهم آمیختگی کار دشواری است.

او  با قدردانی  از مردم، بازاریان و صدا و سیما برای همراهی در کنترل بیماری کرونا، گفت: صدا و سیما با تلاش بی وقفه چه در سطح استانی و چه در سطح ملی از ابتدای شیوع کرونا در کنار وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا بود.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
همون ژن خوبها کرونارو وارد ایران میکنن،و الا فقیر چه سفر اروپایی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
انشالله بلا از همه دور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
نه ب واکسن داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
دولت روحانی نمی تواند اصلا نمیخواد جلوی کرونای انگلیسی بگیرد . کنترل مرز ها و فرودگاه ها بدهند دست سپاه و بسیج . اصلا کسی نه از ایران خارج بشه و نه وارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ما هنوز ضعف داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
الهی اینایی که بی ملاحظه هستن و فقط به فکر خودشون هستن و تو این اوضاع میرن سفر اروپا شرشون خودشون رو بگیره فقط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
زمانیکه شروع به تعریف کردن از خود می کنید و با ذوق زدگی محدودیت ها را یکجا بر می دارید همان موقع استارت موج بعدی کرونا زده می شود
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
اقایان مردم شبها در حال تفریح هستند و پلیس راه و راهنمایی رانندگی کم اوردند از بس قبض صادر کردید جایگاههای سوخت مخصوصا سی ان جی را شبها ببندید و به تعدادی محدود جایگاه ان هم با حضور پلیس راهور شبها سوختگیری شود تا مردم انقدر مسافرت راه دور نروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
با سلام . بنا به اموزه های دینی مطلق فقط خدا است و هر عمل انسان خطا دارد . لذا واکسن نمی تواند صد در صد ایمن باشد . حتما درصدی بر روی افراد اثر بخشی نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
تا بهار سال 1400 چند هزار هم وطنان مان باید از دنیا بروند تا واکسن کرونا تولید شود شاید من باشم شاید توباشی شاید اون باشه مرگ خبر نمیکنه وکرونا بیرحم هست
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
دوستان این نظرات را هیچ مدیر و مسئولی نمیبینه پس زحمت ندید به خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چطور ممكنه آزمايش هر چهار نفرشون منفي باشه و بعد از يه هفته مثبت بشه ؟
اگه اينجوريه همه وروديا بايد يه هفته قرنطينه بشن بعد تست بشن
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۲۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
عزیزم ماهی 3500نفر می میرن البته حداقل منظر واکسن داخلی شدن جنایته جواب امام زمان رو چی میدید البته اگه اعتقادی بش دارید
Iran (Islamic Republic of)
امیرمسعود
۲۰:۱۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
داداش ما موش آزمایشگاهی هیچ کشوری نیستیم حتی کوبا فقط واکسن ایرانی تولید خودمون.وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
منظورشان واکسن مشترکی هست که ایران و کوبا دارن با هم میسازند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
کرونا بیماری خیلی خطر ناکیه // قبول دارید ؟؟
Italy
میکروبیولوژیست
۱۹:۳۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
اینقدر ب فکر کادر درمان هستید به فکر آینده میکروبیولوژیست ها باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
فاتحه مع الصلوات
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
واقعا راس میگن چطو ما ۱۱ ماهه حتی رو قبر عزیزامون نرفتیم حتی واسه خرید ی مواد غذایی ک اجباره باید با ترس ولرز بریم خرید اونم شاید ماهی یبار اوموقع ایی آدمای خوشگذرون واسه تفریح میرن سفر خارجه سوغاتی میازن واسه ماها ایی ظلم نیس ایی آه وناله نداره باید اینا را اعدام کرد چرا نمیمونن همونجا اول اروپا خوب بود الان ایران خوبه لعنتیها خدا میدونه ایی ۴ نفر الان چن نفرو آلوده کردن مسوولین باید بیشتر بفکر باشن گناه ملت ایران چیه اول چین الانم انگلستان نابود شین الهی
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
با این حساب موج چهارم داره میاد :(
و با این حساب موج های قبلی انگشت کوچک یه این موج نیستند:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خوب والا ما ندونستیم که آخر تو اینجا چی میگذره می گن مدرسه ها باز میشه اون وقت الان آقای دکتر اومده میگه 4کرونای انگلیسی پیدا شده خدا خودش روزگار ما آیندگان رو بخیر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
حالا برید مدارسو باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
یک سوال عوارض واکسن بکنار در مقابل ویروس مقاوم هست یا نه کسی این جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۱۷:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
هیس !
ویروس انگلیسیه
مگه میشه گفت بالا چشمت ابرو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چه شخصی پیشنهاد بازگشایی مدرسه ها را داده است و آیا تضمین خواهد داد موجب فاجعه و موج چهارم نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
آقای نمکی عجله برای رفع محدودیت ها چه معنایی دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
بیا. اینم از سوغاتیه یه عده تازه به دوران رسیده که لااقل نکردن توی این شرایط سخت سفرشونو عقب بندازن. پس چی میگه این آقاااای وزیر آموزش و پرورش؟ هی داره تکرار میکنه از اول بهمن پایه اول و دوم ابتدایی بیان حضوری سر کلاس!!!! چی میگی واسه خودت. اخبارو دنبال نمیکنی؟ آخه. میدونم، سرت شلوغه، آخه جون بچه های مردم واست مهم نیست که.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
حتی هزاران تبعه خارجی بدون کارت اقامت را رایگان درمان کردیم
کاملا کار اشتباهی کردین که از جیب مردم خرج تبعه های غیر مجاز کردین! باید دیپورتشون کنید ، فقط اقامت مجاز در کشور باید انجام بشه بقیه باید برگردن به کشور خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
پس باز کردن مدارس یعنی چه ؟
Germany
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
اقایان عزیز مسئولین محترم چه دستی توی کار هست که همه جا تعطیله بجز سفر به انگلیس چرا رو اعصاب مردم پا می گذارین چرا با جان مردم بازی می کنین چرا یک ملت را فدای لهو لعب چند نفر پولدار می کنین چرا به توصیه های مقام معظم رهبری گوش نمی کنین چرا همیشه یه کاری انجام می دهین که مردم از نظام دور بشوند چرا دستاوردهای پزشکی و زحمات بعضی مسئولین مخصوصا طرح شهید سلیمانی را پایمال می کنین واقعا چه دستی توی کاره چرا بعضی کارهای غیر عقلانی و غیر منطقی انجام می شود مثلا سفر سیاحتی به انگلیس ان هم تو این شرایط کادر درمان دیگه خسته شدن بیچاره ها انها هم خانه و زندگی دارند زن و بچه دارند جان خودشان و خانواده شان را گذاشتن کف دست و فدای ملت کردند چرا زحماتشان را خراب میکنید اینها که بدون توجه به توصیه ها و هشدارها برای سیاحت به اروپا و انگلیس رفتند باید محاکمه بشوند همانطور که من نوعی با بیرون رفتن از خانه ۵۰۰ هزار جریمه می شوم مسئولین عقلانی تصمیم بگیرید
Germany
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مگر دوران قرنطینه نیست چرا ما مردم فقیر باید تو خانه بمانیم و اگر بیرون برویم ۵۰۰ هزار جریمه میشیم ولی یارو نور چشمی برای تفریح و خوشگذرانی به قلب کرونا می رود و کرونای انگلیسی را سوغات برایمان می اورد اینها باید محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۸:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مارو از کربلا و اربعین محروم کردین
ولی تو خود عراق خبری از مرگ و میر نبود

ولی نمیدونم چرا به سفر ب انگلیس و ترکیه و و تفریحات محبوباتون خبری از کرونا و قرنطینه و محدودیت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چیکار می کنید از چین یاد بگیرید ... هرکی میاد 14 رو قرنطینه میشه ...
این خانواده دوران اوج تو کشور رفتن انگلیس تفریح الان سوغات کرونا انگلیسی آوردن ...
معلومه از اول آزمایش منفی میشه ... تا 14 روز قرنطینه نکنید مشخص نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
دیگه پخشششششششش شد... دو ماه دیگه امارو ببینید .میره روز۲۰۰۰ فقط جهش یافتش غیر کرونای چینی تازه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
واقعا چرا احازه میدین مردم به کشور های اروپایی برن چرا انقد جون مردم براتون بی ارزشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چرا باید بیان ایران ک سوغاتی واسه مردم بیجاره ایران بیارن??? اینا حداقل باید یماه از خونه هاشون بیزون نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
اون وقت می گید مدارس رو هم باز کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
امسال که اصلا نباید مدارس رو باز کنن

ولی سال آینده رو انشالله که حضوری کنن ما هم یه چیزی از این درسا بفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
یا خداااااااااا
دیگه تحمل ویروس کرونای انگلیسی رو ندارم
چرا سفرها رو تعطیل نمی کنید؟
منی که پول تردد در شهر خودم را هم ندارم باید به خاطر مسافرت عده ای به خارج از کشور هم بسوزم و بسازم؟؟؟؟؟؟
خدایا این چه وضعی است؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام خدا قوت
دلیل منطقی برای وارد نکردن واکسن آمریکایی بود ایول
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۲:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
بخاطر خدا و کمک به این کادر درمان این پروازها را از مقصد و مبداء اروپا متوقف کنید خداوکیلی خودمان را جای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بگذاریم انصاف هم خوبه اگه کمی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
انشالله تجربه بشه برای اون عزیزانی که میگفتن تا 1400 با روحانی تا دیگه یه همچین آدمایی رو نیارن رو کار. از ماست که بر ماست....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
باسلام
ایا برای ویروسی که الان جهش یافته و چند نوع مختلف شده از جمله انگلیسی و .....و همچنان در حال تغییر است واکسن معنایی داره؟؟؟
و اینکه این واکسن برا چند ماه ایمنی ایجاد میکنه؟؟؟
مگه نبودن کسانی ک کرونا گرفتن و دوباره و حتی سه باره مجدد مبتلا شدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
اونهایی که مایه دارن برن مسافرتهای خارج بعد کرونا رو بیارند مملکت تاوانش رو ما پس بدیم، کی تو این اوضاع رفته مسافرت؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چرا اجازه میدین کسی که مسافرت اروپا رفته، بیاد داخل کشور، دو هفته قرنطینشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
واقعا تعداد کسایی که توان مسافرت به کشورای اروپایی دارن چقده؟
یعنی انقد سخته مرز هارو ببندن که همون چهار نفر یه ملتو بدبخت نکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
با تشکر از زحمات نیروهای درمانی وتقدیر از این همه جانفشانی
ولی آقای دکتر نیروهای شرکتی واحد بهداشت هم دو الی سه برابر شده ولی توی کارکردشان جمعه ها هم باید سر کار باشند بحثی نیست ولی با کدام حق حقوق با ۲میلیون ۷۰۰هزارتومان اعلام هم کردن هر که نمیخواهد انصراف خود را اعلام کند در این وضعیت اقتصادی واقعا گرو کشی میکنند در طرح هم من و همکارانمان به کرونا مبتلا شدیم و همینطور خانواده مان بعد هم که آمدیم سر کار گفتند مرحصی باید لحاظ بشود اون طرح که مرخصی کرونا فقط شامل نیروهای رسمی به غیر از شرکتی است واقعا هیچ کس به داد ما نمیرسد واقعا تبلیغات چکار نمی کند توی کرمان بی عدالتی در مرکز بهداشت بیداد میکند واگذارتان میکنیم به خدا امیدواریم این کرونا هر چی زودتر از این مملکت بره حداقل این است شاید خدا بخواهد فشار کار از روی شانه نیروهای بهداشتم کم بشود
کسی ما را بغییر از خدا نمیبیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
حق و حقوق پرسنل بهداشتی در روستاهها را لطفا پرداخت کنید . بهورزان عزیز در روستاهها از کمترین اعتبار برخوردارن.

اولین سطح خدمات در روستاهها خانه بهداشت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
جان جدتون یه بار مرز ها را ببندید
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
دیگه امده
Iran (Islamic Republic of)
farhad
۱۱:۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
تحریم‌های ضالمانه
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ظالمانه
آخرین اخبار