پیش بینی ۶۴ میلیارد تومان برای توسعه مترو تعجب برانگیز است/ این مبلغ یعنی ۶۴ متر حفاری برای مترو تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه مترو گفت: ۶۴ میلیارد تومان یعنی ۶۴ متر حفاری برای مترو تهران که ۲۵۲ کیلومتر طول دارد/

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در حاشیه دویست و شصت سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه برگزار شد  در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: به منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا و رکود فضای کسب و کار، بسته اول محرک اقتصادی در قالب ۲۰ ماده تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مطابق با این بسته تمام مستاجرانی که املاک شهرداری را به صورت اجاره در اختیار دارند و تحت تاثیر کرونا مسایل درآمدی آن‌ها دچار وقفه شده تسهیلات می‌گیرند.

رسولی گفت: با توجه به مهلت زمان تعیین شده شورا و تداوم رکود ناشی از کرونا، شهردار لایحه ۱۰ ماده‌ای ارائه کرد که با ۲۰ ماده اضافه شده و در جلسات مشترک کمیسیون بودجه و شهرسازی و معماری به تصویب رسید و در جلسات مشترک دو کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امروز تقدیم شد.

عضو شورای شهر تهران ضمن اشاره به اختلاف نظر موجود نسبت به بخشی از بخشودگی‌ها گفت: بسته دوم به تصویب رسید تا قدمی برای همراهی با مردم و کسبه و مودیانی باشد که تحت تاثیر ویروس کرونا در روابط با شهرداری دچار نقصان هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این بسته چقدر دست شهرداری را می‌گیرد؟ گفت: به هیچ عنوان در این ۱۰ ماده صحبتی از باغات نیست و سه بخش دارد که بخشی تسهیلات و خدمات اجتماعی است که به مستاجران شهرداری و کمک به سازمان‌های تحت تاثیر کرونا مثل سازمان ورزش و برج میلاد تعلق می‌گیرد و بخش دیگری از این دو بسته هم مربوط به معماری و شهرسازی است.

رسولی گفت : در آستانه رسیدگی به لایحه تقویمی بودجه دولت برای سال ۱۴۰۰ هستیم و طبعاً پیش بینی‌هایی از سوی دولت در نظر گرفته شده و در حال رسیدگی است و به نمایندگی از مردم تهران سعی کردم با جمع آوری اطلاعات دقیق تصویری از یکی از مهمترین چالش‌های تهران در حوزه حمل و نقل عمومی وضع موجود و مطلوب را بررسی کنم.

رسولی گفت: تعجب برانگیز است که برای توسعه شرکت مترو در لایحه دولت، تنها ۶۴ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار شده است، در حالی که برای تجهیز و تکمیل یک خط مترو، حداقل هزار میلیارد تومان، برای یک کیلومتر حفر لازم است و ۶۴ میلیارد یعنی ۶۴ متر حفاری برای مترو تهران که ۲۵۲ کیلومتر طول دارد و بناست در افق طرح جامع حمل و نقل ظرفیت جا به جایی مسافرش به ۱۰ میلیون سفر در روز افزایش یابد.

وی ادامه داد: بنابراین ما حداقل ۳ هزار دستگاه واگن و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کاهش سرخط‌های فعلی نیاز داریم تا با کاهش سرخط‌ها حجم ۲ میلیون سفر در روز را به ۵۰ درصد برسانیم و اگر بخواهیم به ۱۰ میلیون سفر برسانیم که ۸۰ درصد سفر‌های درون شهری را پوشش دهیم دیگر معضل حمل و نقل و ترافیک نخواهیم داشت. مجموعه نظام به اندازه کافی در این حوزه سرمایه گذاری نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار