اپل نرم افزار Parler را از اپ استور حذف کرد

شرکت اپل اعلام کرد که نرم افزار Parler به دلیل انتشار خشونت و آشوب در آمریکا از اپ استور حذف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با رای نیاوردن دونالد ترامپ و تحریک طرفدارانش برای ایجاد اغتشاش در آمریکا، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی صفحه وی را حذف کردند. در این میان بسیاری از اغتشاشگران برای ارتباط با یکدیگر از شبکه اجتماعی‌های خاصی استفاده می‌کردند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شبکه اجتماعی Parler بود؛ با توجه به نقش این شبکه اجتماعی در اغتشاشات آمریکا، شرکت اپل اعلام کرد که این شبکه اجتماعی را از APP Store حذف کرده است.

شرکت اپل در رابطه با این اقدام خود اعلام کرد: "فروشگاه اپ استور و شرکت اپل همواره نظرات مردم را گرامی داشته و سعی کرده است در جهت ارتقاء امکانات خود قدم بر دارد، اما در رابطه با این شبکه اجتماعی همه چیز فرق می‌کند، در شرکت اپل هرگز خشونت و فعالیت‌های غیر قانونی بر علیه دولت جا ندارد و حذف کردن این نرم افزار از اپ استور نیز با هدف افزایش ایمنی شهروندان اعلام شده است."

حذف Parler از اپ استور

قوانین جدید پارلر مخالف نظرات اپل بود

اپل در روز جمعه به شبکه اجتماعی Parler اعلام کرده بود موارد مجرمانه موجود در نرم افزار خود را حذف کند و برای حذف این موارد نیز ۲۴ ساعت به شرکت پارلر وقت داده شد. پارلر نیز در مقابل برخی از تغییرات مد نظر خود را به شرکت اپل اعلام کرد، اما اپل بیانیه نهایی خود مبنی بر حذف پارلر را صادر و آن را منتشر کرد چرا که از دید اپل تصمیمات پارلر با نظرات اپل تطابق ندارد.

از زمان انتشار بیانیه شرک اپل تا زمان حذف این برنامه از اپ استور حدود یک ساعت فاصله افتاد و به‌این ترتیب انتظار می‌رود تعداد بسیار زیادی از کاربران در همین زمان نرم افزار مذکور را نصب کرده باشند، گفتنی است که در این یک ساعت نرم افزار پارلر به پر دانلودترین نرم افزار در طول روز تبدیل شد؛ با این حال مشخص نیست که این نرم افزار باز هم به اپ استور باز خواهد گشت یا برای همیشه باید با آن خداحافظی کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار