کشف الگوریتم‌های تشخیص چهره هنگام پوشیدن ماسک

وزارت امنیت داخلی آمریکا آزمایشاتی را برای کشف الگوریتم‌های تشخیص چهره افراد دارای ماسک انجام داده و موفقیت هایی را در این زمینه کسب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) در حال آزمایش فناوری‌ تشخیص چهره‌ای است که می‌تواند از طریق اسکن صورت چهره شخص را حتی با داشتن ماسک شناسایی کند. این به این معنی است که مسافران می‌توانند در فرودگاه‌ها بدون برداشتن ماسک خود از مراکز بازرسی عبور کنند. این تکنولوژی به عنوان بخشی از همایش سالانه فناوری بیومتریک است که هر ساله توسط اداره علوم و فناوری (S&T)، که زیر نظر DHS است، برگزار می‌شود.

از سال ۲۰۱۸ همه ساله متخصصان، فروشندگان فناوری و داوطلبان برای آزمایش سیستم‌های بیومتریک و اطمینان از صحت فناوری تشخیص چهره گرد هم می‌آیند. امسال به خاطر محدودیت‌های به وجود آمده در پی شیوع بیماری کرونا، محوریت این همایش بر توانایی سیستم‌های هوش مصنوعی در جمع‌آوری و تشخیص دقیق چهره افراد هنگامی که ماسک به صورت دارند برنامه‌ریزی شد؛ فناوری که می‌تواند در فرودگاه‌ها بسیار کاربردی باشد.


بیشتر بخوانید


طی یک رویداد ۱۰ روزه، ۶۰ سیستم تشخیص چهره با کمک تقریبا ۶۰۰ داوطلب از ۶۰ کشور مختلف مورد آزمایش قرار گرفت. فناوری‌های سه‌گانه ترکیبی از شش سیستم مختلف جمع‌آوری تصویر بود که با ده الگوریتم تطبیق مختلف همراه شده‌اند. آن‌ها بر اساس معیارهایی از جمله توانایی عکس‌برداری از یک تصویر هنگام ارائه و تفاوت آن با چهره انسان تا قابلیت اطمینان فرایند شناسایی، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

از داوطلبان خواسته شد تا با ماسک و بدون ماسک جلو سیستم‌ها ظاهر شوند. به طور متوسط سیستم‌های مختلف هوش مصنوعی حدود ۹۳ درصد افراد بدون ماسک را به درستی شناسایی کردند. برای کسانی که ماسک زده بودند این میزان به ۷۷ درصد رسید. نتایج به دست آمده از یک سیستم به سیستم دیگر بسیار متفاوت بود: به عنوان مثال بهترین عملکرد در ۹۶ درصد از مواقع، حتی در صورت پوشیدن ماسک، افراد را به درستی تشخیص می‌دادند. بدترین عملکرد سیستم آزمایش شده فقط ۴ درصد از افراد ماسک‌دار را شناسایی کرد.

کشف الگوریتم‌های تشخیص چهره هنگام پوشیدن ماسک

آرون وموری رئیس مرکز فناوری بیومتریک و هویت S&T گفت: این یک راه حل ۱۰۰ درصد مناسب نیست، اما می‌تواند خطراتی را که بسیاری از مسافران و همچنین کارکنان فرودگاه‌ها را تهدید می‌کند، کاهش دهد. آن‌ها دیگر مجبور نیستند که ماسک‌های خود را از صورت بردارند. تشخیص چهره در حال حاضر در تعدادی از فرودگاه های ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه‌ای به نام ورود ساده است كه توسط گمرک و حفاظت مرز (CBP) مستقر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار