البخیتی: تصمیم آمریکا علیه انصارالله محکوم به شکست است

عضو دفتر سیاسی انصارالله اعلام کرد تصمیم آمریکا علیه این جنبش محکوم به شکست است و مشروعیت مقابله با هر گونه تجاوزی را به انصارالله اعطا می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه الجزیره، عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام کرد تمامی گزینه‌های آمریکا در برابر یمن شکست خورده است.

محمد البخیتی روز دوشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله، اقدام آمریکا علیه این جنبش را محکوم به شکست توصیف کرد و گفت واشنگتن با این کار تنها خود را محدود می‌کند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد: ما از آنچه واشنگتن انجام خواهد داد نمی‌هراسیم و این تصمیم به مقابله ما با تجاوز در همه سطوح مشروعیت می‌بخشد.

البخیتی تصمیم آمریکا علیه این جنبش را تلاش برای محروم کردن مردم یمن از حق دفاع از خود در برابر تجاوزات توصیف کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد مایک پمپئو اعلام کرده وزارت خارجه آمریکا قصد خود برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله را به کنگره این کشور خواهد رساند. در همین راستا رهبر انصارالله و دیگر مقامات این جنبش مردمی به فهرست تروریست‌های بین المللی افزوده می‌شوند.

۳ منبع آگاه پیشتر به رویترز اعلام کردند: واشنگتن روز دوشنبه جنبش انصارالله یمن را به طور رسمی در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد. این در حالی است که پیش‌تر مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن و دیگر مقامات بین المللی درباره این اقدام هشدار داده بودند. مقامات سازمان ملل معتقدند چنین کاری فرآیند کمک رسانی به کشور جنگ زده یمن را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد.

از سال ۲۰۱۵ رژیم سعودی و امارات متحده عربی اقدام به آغاز جنگ علیه یمن، فقیرترین کشور عربی کرده اند. این تجاوز تاکنون ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است. در این میان، جنبش مردمی انصارالله یمن تنها گروهی است که موفق شده است در مقابل تجاوزگری‌های رژیم سعودی مقاومت کند.

خوش خدمتی ترامپ به خاندان آل سعود در حالی انجام می‌شود که وی ۱۰ روز دیگر باید کاخ سفید را ترک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار