مدیرکل بهزیستی فارس:

مردم به بچه‌های خیابانی کمک مستقیم نکنند

کشفی نژاد گفت: مردم به بچه‌های خیابانی کمک مستقیم نکنند بلکه کمک هایشان را در مسیر توانمند سازی این کودکان از راه صحیح آن خرج کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمدصادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس در دومین جلسه استانی ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: با توجه به دیدار میدانی و مصاحبه شخصی با کودکان خیابانی از درآمد ۱۰۰ هزار تومانی آن‌ها در چند ساعت از روز تا ۷۵۰ هزار تومان در یک روز است.

او ادامه داد: دست کریم و دل رحیم مردم ایران و فارس، زبانزد است و این موجب می‌شود که بچه‌های خیابان گرد با کمک‌های شفقت بار مردم از تحصیل و بازی باز مانده و در دام سودجویان اقتصادی قرار گیرند.

کشفی نژاد ادامه داد: این کودکان با خروج از خانه در معرض خیلی از مسائل خارج از کنترل از جمله باند‌های بزهکار، بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: وقتی هر کودک خیابانی به راحتی یک اسکناس ده هزار تومانی را از مردم دریافت می‌کند در آینده با مبالغ کمتر قانع نمی‌شود و به یک درآمد بدون حساب و کتاب عادت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس در بیان اصلی‌ترین چالش در بحث کودکان خیابانی افزود: ما باید رفتار خودمان را کنترل کنیم و بدون فکر به عواقب این موضوع به اینگونه از بچه‌ها کمک مستقیم نکنیم.

او همچنین به حمایت سازمان بهزیستی و حضور کادر تخصصی تعلیم دیده جهت جلب این کودکان و قرار دادن آن‌ها در مسیر مشاوره و توانمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: مردم باید با ما همکاری کرده و کمک هایشان را در مسیر توانمند سازی این کودکان از راه صحیح آن خرج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار