رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه‌ای مجلس شورای اسلامی:

دست اندازی‌های به بیت المال ناشی از ایرادات در برخی قوانین است

زنگنه گفت: دست اندازی‌هایی که از گذشته در برخی قوانین وجود داشته ناشی از ایرادات در برخی قوانین است.

محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای قانون «اعاده اموال نامشروع مسئولان» از سوی رئیس دستگاه قضا گفت: ابلاغ دستورالعمل اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی از سوی دستگاه قضا حائز اهمیت است؛  این ابلاغیه یک اثر رو به جلو و یک اثر قبل و ماقبل خواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اثر رو به جلوی پرداختن به این قانون می‌تواند رانت خواری‌ها و دست اندازی‌ها به بیت المال را کاهش دهد، لذا اگر فردی قصد دست اندازی به بیت‌المال را بعد از این داشته باشد می‌داند که قوه قضاییه به طور جدی به این امر ورود کرده و با آن فرد برخورد خواهد شد.

زنگنه تصریح کرد: اما اینکه در مورد قبل از تمرکز قوه قضاییه پیرو اجرای این قانون و اتفاقاتی که رخ داده، چقدر بتوانیم اموال را استرداد کنیم، وابسته به عوامل بسیاری  است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه باید گفت بسیاری از دست اندازی‌هایی که به بیت المال شده بر حسب ایرادات در برخی قوانین بوده است و قوانین این امکان را ایجاد کردند که دست اندازی به بیت المال صورت گیرد و نمونه آن واگذاری شرکت هفت تپه است.

وی تأکید کرد : ابلاغیه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی از سوی رئیس دستگاه قضا در آینده بسیار موثر خواهد بود و قوه قضاییه با نگاه به آینده این قانون را ابلاغ کرده است، اقدامات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به واقع اقدامات خوبی است و الحمدالله آمار‌ها نشان می‌دهد که از زمانی که وی بر مسند امور قرار گرفته، بیش از ۵۰ درصد مقبولیت قوه قضاییه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.