مناسب سازی معابر راهکاری برای ارتقاء زندگی معلولان

فرماندار بافق گفت: مناسب سازی اماکن و معابر برای استفاده معلولان در سطح شهر، حق طبیعی همه معلولان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق در نشستی با تاکید بر رعایت قانون مناسب سازی اماکن و معابر عمومی از سوی تمام ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، گفت: مناسب سازی معابر یکی از راهکار‌های ارتقاء کیفیت زندگی برای تمام افراد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان است.

او  مناسب سازی فضا‌های در حال ساخت را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر برای استفاده معلولین در سطح شهر، حق طبیعی همه معلولین است.

بتول کریمیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان بافق نیز در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۹۴۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در شهرستان، گفت: همه ما موظف هستیم نسبت به مناسب سازی معابر اهتمام ویژه داشته باشیم که در بین ادارات، بانک ها، مراکز درمانی و بهداشتی مرتبط با این امر برخی عملکرد قابل قبولی داشتند و شایسته تقدیر هستند.

او تاکید داشت: همه مردم جامعه از حقوق مساوی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان‌های آموزشی، اداری، تفریحی، درمانی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان، معلولین و سالمندان قرار گیرد.

کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان با حضور فرمانداربافق و اعضای کمیته برگزار شد.

در این نشست حاضرین در جلسه ضمن گزارش عملکرد از اقدامات صورت گرفته، در خصوص راهکار‌ها و برنامه‌های مناسب سازی محیط شهری و ساختمان‌های عمومی، اداری، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و ... به منظور دسترسی معلولان و افراد سالمند بحث و تبادل نظر شد.

در پایان مقرر شد پروانه مراکز درمانی و مطب‌ها با رعایت مناسب سازی و نظارت دستگاه مربوطه تمدید شده و اداره بهزیستی ضمن بازدید از مراکز و ادارات و معابر شهری، لیست اماکن و معابری که احتیاج به مناسب سازی دارند را تهیه و گزارش کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار