بهره مندی اهالی روستا‌های مرزی از تسهیلات قرض الحسنه

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرپل‌ذهاب گفت : اهالی روستا‌های مرزی این شهرستان به شرط رعایت حریم مرزی می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت مسکن استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن پیرکرمی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرپل‌ذهاب گفت : تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۵۰۰ میلیون ریال است و افرادی که قصد ساخت و ساز واحد مسکونی دارند باید پروانه ساختمانی یا شناسنامه ساختمان را از طریق دهیاری اخذ کنند.

او گفت : متقاضیان در صورت نبود دهیاری باید از طریق مراجع ذی ربط پروانه ساختمانی را قبل از شروع عملیات ساخت و ساز و مجوز لازم برای وجود زمین در داخل طرح هادی را اخذ کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب افزود: بنیاد مسکن موظف است با همکاری بخشداری مرکزی شهرستان از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه ساختمان در داخل محدوده مصوب طرح هادی جلوگیری کند.

پیرکرمی ادامه داد: اداره ثبت اسناد و املاک مکلف است قبل از صدور سند مالکیت برای اراضی و مستحدثات داخل محدوده طرح هادی، موضوع را به صورت مکتوب از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل ذهاب استعلام کرده و در صورت اعلام بنیاد مسکن مبنی بر بلامانع بودن، سندمالکیت ملک را طبق مشخصات اعلام شده صادر کند.

او گفت: فرماندهان هنگ مرزی و ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مرز نیز به منظور تسریع در عملیات ساخت و ساز همکاری لازم را با مالکان به عمل آورده، ضمن اینکه ادارات زیرساخت نیز ملزم به ارایه خدمات زیرساختـی و همکاری کامل با مردم هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار