تعیین راهکار اساسی برای خروج سگ های ولگرد

فرماندار خرمشهرگفت: راهکار اساسی برای خروج سگ های ولگرد از شهر به زودی تعیین می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علوی شهردار خرمشهر دیروز در نشست بررسی معضل سگ های ولگرد با اشاره به آخرین اتفاقی که در خصوص حمله سگ های ولگرد به  دختر بچه خرمشهری رقم خورد گفت: برای رسیدگی به این مشکل کارگروهی تشکیل شده است.

او ادامه داد: اعضای کارگروه فرماندار به عنوان رئیس کارگروه، شهرداری ها هم به عنوان دبیر کارگروه و در این مجموعه نماینده دادستان، نیروی انتظامی و بهداشت و دامپزشکی هم عضو کارگروه هستند.

علوی البته به مصوبه شورای سلامت که در سال های پیش تصویب شده بود اما عملی نشد هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه آن مصوبه اجرایی نشد و اگر شرکت های نفت و گاز اروندان و اداره بندر کنار ما بودند امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

او با بیان اینکه عملیات اتلاف علیه ۲ هزار و چهارصد قلاده سگ انجام شده افزود: در حال حاضر بیش از ۵ هزار قلاده سگ در شهر وجود دارد.

شهردار خرمشهر در خصوص طرح سازمان منطقه آزاد که مدت ها پیش اعلام شده بود هم گفت: قرار بود منطقه آزاد اروند زمینی در خارج از شهر در اختیار شهرداری خرمشهر قرار دهد که در حال حاضر به دلیل نبود مدیرعامل این سازمان، این طرح اجرایی نشد.

عبیداوی رئیس مرکز بهداشت خرمشهر خواستار حضور دامپزشکی در نشست ها شد.

او افزود: یکی از نیازها در هنگام زنده گیری سگ های ولگرد حضور یک دامپزشک است.

جاوید رئیس اداره محیط زیست خرمشهر هم گفت: محیط زیست اول برای انسان ها است و درست است که حیوانات حق حیات دارند اما سگ های ولگرد بر اکوسیستم شهرها تاثیرات منفی دارد.

او خواستار شروع طرح زنده گیری یا اتلاف از مرکز شهر شد و گفت: این حرکت باعث می شود دیگر سگ های ولگرد به خارج از شهر هدایت شوند.

حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در جمع بندی این نشست گفت: جای تاسف دارد که در طی این سال ها مصوبات عملی انجام نشده است.

او افزود: با وجود شرایط جغرافیایی خرمشهر این پدیده زشت وجود دارد و در حال افزایش است.

حیدری دلایل افزایش جمعیت سگ ها را زاد و ولد های زیاد در طول یک سال دانست و گفت: هدف ما نابودی جمعیت سگ ها نیست و با این کار باعث جایگزین شدن جمعیت گرگ ها در جامعه می شود.

فرماندار  ویژه خرمشهر یادآور شد: یکی از راه ها این طرح اتلاف است و دیگر عوامل کنترل جمعیت این سگ ها است.

فرماندار ویژه خرمشهر طرح ناامن کردن محیط زندگی سگ ها در مرکز شهر و هدایت کردن آنها به خارج از شهر را از بهترین راهکارهای سریع دانست.

او همچنین، پاکسازی محیط از زباله و نخاله ها را یکی از راهکارهای حذف سگ ها دانست و خواستار نظافت شهر شد.

حیدری گفت: از امروز تا ۴۵ روز دیگر تصمیم نهایی گرفته خواهد شد که زنده گیری سگ ها یا به بخش خصوصی واگذار شود و یا به شهرداری ها.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.