کوبا اقدام وزارت خارجه آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد

وزیر خارجه کوبا اقدام آمریکا در گنجاندن نام هاوانا در فهرست کشور‌های حامی تروریست را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورش را محکوم کرد.

این تحریم‌ها به دلیل اضافه شدن دوباره نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم از سوی وزارت خارجه آمریکا انجام شد.

رودریگز در اولین واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورش در صحفه شخصی خود در توئیتر نوشت: این رفتار، فرصت طلبی سیاسی دولت ترامپ است. بدیهی است که برداشت همه قربانیان تروریسم از این کار آمریکا علیه کوبا، فرصت طلبی سیاسی است.

طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، نام کشور کوبا که از سوی دولت اوباما از لیست کشور‌های حامی تروریسم خارج شده بود، در روز‌های پایانی دولت ترامپ مجددا به این لیست بازگشت.

در این بیانیه آمده است، نام کشور کوبا به دلیل حمایت‌های مکرر از اقدامات تروریسم بین‌المللی و همچنین پناه دادن به تروریست‌ها، بار دیگر به لیست کشور‌های حامی تروریسم افزوده شد.

کوبا پیش از این و در سال ۱۹۸۲ در این فهرست قرار داشت؛ اما نام این کشور در سال ۲۰۱۵ از سوی اوباما از این فهرست برداشته شد؛ چرا که اوباما تلاش داشت تا روابط دیپلماتیک و اقتصادی را را با این کشور حوزه کارائیب بهبود ببخشد.

جو بایدن گفته است تصمیم دارد تا سیاست دوره اوباما را به منظور کاهش محدودیت‌های مسافرتی و افتصادی احیا کند؛ اقدامی که به گفته بلومبرگ با هدف امید به ایجاد روابطی نزدیک‌تر و سرمایه گذاری بیشتر در جهت ایجاد تغییراتی دموکراتیک در کوبا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار