پویش " سفیرانِ حاج قاسم" در حاشیه شهر‌های خراسان رضوی

۲۱ دی ماه سالروز عروج صدای آشنا و خون‌نگار جنگ تحمیلی شهید جاوید الاثر غلامرضا رهبر و روز بسیج رسانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خبرنگاران بسیجی، حالا به بهانه روز بسیج رسانه در قالب پویش "سفیران حاج قاسم" به محله‌ها می‌آیند تا گوش شنوایی برای حاشیه نشینان باشند.

بسیجیان رسانه‌ای خراسان رضوی با حضور در محلات حاشیه شهر پای درد و دل مردم نشستند و برای حل این مشکلات با ارتباط با مسئولان پیگیر حل آن شدند.

عباس محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: به منظور سیاست‌های سازمان بسیج رسانه و همزمان با روز بسیج رسانه و ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد سلیمانی، تعدادی از خبرنگاران بسیجی پویشی را به نام "سفیران حاج قاسم" به محله‌ها می‌آیند، راه اندازی کردند.

او افزود: وظیفه امروز اصحاب رسانه ادامه دادن راه و رسم حاج قاسم و الگوگیری از مکتب شهید سلیمانی است.


مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: از شاخص‌های بارز پیروان مکتب سلیمانی خدمت به مردم است و آن شهید بزرگوار از جنس مردم و برای مردم بود.

محمدیان اعضای بسیج رسانه استان را پیروان مکتب سلیمانی دانست و بیان کرد: خبرنگاران بسیجی نیز به منظور رسالت خود با مدد از روح این شهید و حضور در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر‌ها پیگیر حل مشکلات مردم از سوی مسئولین شدند.

او با بیان اینکه با افزایش مشکلات اقتصادی در کشور مردمان حاشیه شهر‌های کشور با شرایط سخت تری روبرو شدند، تصریح کرد: راویان رسانه‌ای حاشیه شهر وظیفه بررسی و نمایش شفاف وضعیت زندگی مردم در این مناطق را بر عهده گرفتند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تاکید کرد: مردم خراسان رضوی در پناه امام مهربانی سالهاست که روز‌های سخت را با همدلی و به پشتوانه حضرت ثامن الحجج پشت سر گذاشته اند و امروز در عرصه اقتصادی، اجتماعی، آزمونی دیگر را می‌گذرانند.

محمدیان اظهار کرد: اهالی رسانه خراسان رضوی در پیگیری، سرکشی و توجه به مسائل و گره گشایی از رنج حاشیه نشینان پیشرو در کشور بوده اند.

او افزود: چالش‌های حاشیه نشینی توسط رسانه‌های استان در مشهد و شهرستان‌ها بررسی و بسیج رسانه استان در تلاش است تا با پیوند رسانه و مدیران استان در حل این شبکه‌ی مسائل راهگشا باشد.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: حاشیه  نشینی پایگاهی برای تولید آسیب‌های اجتماعی است و این نارضایتی‌ها و آسیب‌ها در صورت بی توجهی تبعات جبران ناپذیری برای کشور در پی خواهد داشت.

محمدیان بیان کرد: بسیاری از روستا‌های اطراف مشهد و شهر‌های بزرگ استان به دلیل عدم برخورداری و بی توجهی در این سال‌ها خالی از سکنه شدند و این مهاجرت‌ها برای شهر‌های مهاجر پذیر روز بروز مشکلات و آسیب‌های جدیدی را رقم می‌زند.

او از اهالی رسانه استان خواست تا پیروان مکتب سلیمانی باشند و خدمت به حاشیه نشینان را خدمتی پر اهمیت به کشور بدانند.

او تصریح کرد: رسانه‌ها چشم و گوش بیدار جامعه هستند و نظرات و گزارش‌ها و اخبار تولیدی شان باید مورد توجه و راهگشای مدیران در این مسیر باشد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.