رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی:

فضای مجازی را دریابید

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در یادداشتی نوشت: امروزه حوزه فضای مجازی که به فرموده دقیق و ظریف رهبر انقلاب، فضای حقیقی شده است، مثل جاده‌ها مسئولیم و باید نسبت به نقاط حادثه خیز در هر مسیر آن چاره اندیشی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در این یادداشت آورده است: جاده که پر خطر شد، به حال خودش رها نمی‌شود. مسدود سازی هم نمی‌کنند بلکه عقلا و متخصصان حوزه می‌نشینند به بررسی و طراحی می‌کنند برای اصلاح. اول نقاط حادثه خیز را شناسایی و اصلاح می‌کنند.
 
بعد نقاطی که به خاطر بار ترافیکی، باعث فرسایش روان می‌شود را درست می‌کنند و بعد متناسب با هجم ترافیکی جاده، به دوبانده سازی می‌پردازند و محور را اگر هم "جاده مرگ" شده باشد را به "مسیر زندگی" و جاده سلامت تبدیل می‌کنند.
 
فکر می‌کنم این نسخه‌ای است که در شاهراه‌های ارتباطی هم به جد مورد نظر قرار گیرد. یعنی همان طور که در برابر راه‌های ارتباطی زمینی حق نداریم بی تفاوت باشیم و به قاعده مسئولیت، ذمه ما زیر بار دین آسیبی است که مردم می‌بینند و حتی نسبت به گذرگاه حیوانات هم مسئولیت داریم در حوزه ارتباطات هم این تکلیف، هست. متناسب با کارکردی که دارد طراحی می‌شود.
بیشتربخوانید

 
امروز که در حوزه فضای مجازی که به فرموده دقیق و ظریف رهبر انقلاب، فضای حقیقی شده است، مثل جاده‌ها مسئولیم و باید نسبت به نقاط حادثه خیز در هر مسیر آن چاره اندیشی کنیم. هیچ مسئولی، به تاکید می‌گویم، هیچ مسئولی نه می‌تواند و نه حق دارد که از این گرانیگاه‌های پر مخاطره، چشم بپوشد. قطعا باید با برنامه و حساب شده به سلامت سازی این مسیر‌ها اقدام کنند والا هر تردیدی که در ذهن فردی شکل بگیرد، گناهش در حساب آنان فهرست می‌شود چنان که در جاده ها، قطرات خون، به حساب متولیان غافل نوشته می‌شود. باید جدی گرفت وضعیت فضای مجازی را. باید به ویروس‌های اخلاق سوزی که در این مسیر مثل کالای قاچاق جا به جا می‌شود، حساسیت داشت. قطعا این حساسیت و هوشیاری به معنای فیلتر کردن نیست که این اقدام در جهان وی پی ان ها، ره به جایی نمی‌برد و حتی اگر فیلتر شکن‌ها هم نبودند، باز هم با محدودیت نمی‌شد مصونیت ایجاد کرد.
 
باید به سمت مصونیت سازی فرهنگی و معرفتی رفت. یعنی همان طور که در مواجهه با مواد مخدر، هم مقابله سخت می‌شود و هم برنامه ریزی نرم و هوشیاری افزایی، در این جبهه هم به جد باید هر دو فرایند را عملیاتی کرد تا به نتیجه رسید.
 
قطعا علما و فرهیختگان و صاحب نفسان و اهل قلم و بیان هم در این حوزه ماموریت حیاتی دارند. باید با تنویر فضا، با تولید آگاهی، با ترسیم خط‌های روشن، با تبیین زندگی بایسته و صلاح مند، به اصلاح عملی جامعه کمک کنند و متولیان امر هم با طرح‌های دقیق و کنشگری هوشمند و فعال، راه بر هرزگویی و هرز نویسی و تبدیل فضای مجازی به بازار مکاره و مدلینگ ببندند. این همراهی ضریب موفقیت را قطعا افزایش خواهد داد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.