ماندگاری گردشگران و طرح‌های بوم گردی در روستا‌های خلخال افزایش می‌یابد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال از ارائه آموزش‌های نحوه افزایش ماندگاری گردشگران و نیز توسعه طرح‌های بوم گردی در روستا‌های خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال در نشست با بخشدار و دهیاران بخش مرکزی خلخال گفت: در راستای حفاظت و حراست هر چه بیشتر و بهتر از آثار و بنا‌های تاریخی منطقه انجمن میراث فرهنگی بخش مرکزی خلخال تشکیل شد.

او توسعه طرح‌های بوم‌گردی در روستا‌های شهرستان را از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار برای رونق صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: با ارائه آموزش‌های لازم در خصوص نحوه افزایش ماندگاری گردشگران در منطقه و طرح‌های بوم‌گردی به دنبال توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان خلخال هستیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال با اشاره به استقبال دهیاران بخش مرکزی از ایجاد طرح‌های بوم‌گردی بیان کرد: در خصوص سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری روستایی و نیز معرفی طرح‌های بوم‌گردی دهیاران بخش مرکزی مشارکت خواهند کرد.

درویشی ادامه داد: در کنار این امر، دهیاران بخش بنا به پیشنهاد بخشدار مرکزی در زمینه معرفی جاذبه‌های شهرستان و تشکیل کانال اطلاع‌رسانی اعلام آمادگی کردند و مقرر شد جلسات دوره‌ای به‌صورت ماهانه برگزار شود.

او زمستان بیدار را از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان برشمرد و گفت: طرح زمستان بیدار با اخذ مجوز از ستاد کرونای شهرستان هر هفته در یکی از روستا‌ها توسط دهیاران بخش با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار