چین بار دیگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، واشنگتن را بزرگترین عامل بی‌ثباتی جهانی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و واشنگتن را بزرگترین عامل بی‌ثبات کننده صلح و امنیت جهانی خواند.

او گفت: این آمریکاست که بزرگترین عامل بی ثبات کننده است که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند و همکاری چند جانبه را تضعیف می‌کند. این کشور با پیگیری گسترده یک جانبه گرایی، آشکارا از معاهدات و سازمان‌ها کناره گیری می‌کند و خودسرانه به تهدید به تحریم متوسل می‌شود. تاکنون از ده کنوانسیون و سازمان بین المللی خارج شده است.

او افزود: آمریکا به طور یک جانبه از احیای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران خبر داد و از محل برگزاری سازمان ملل برای لکه دار کردن آشکار سایر کشور‌ها سوءاستفاده کرد و این امر مخالفت گسترده جامعه جهانی را در پی داشت. چنین رفتار‌هایی همکاری بین‌المللی در زمینه‌های مختلف، نظم و سازوکار بین المللی موجود و صلح، ثبات و امنیت جهانی را به شدت زیر سوال می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از اظهاراتش از ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اینکه چین تلاش‌های جهانی برای کاهش میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تضعیف می‌کند، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار