ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از اقدام آمریکا علیه انصارالله یمن

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر افزودن انصارالله یمن به فهرست تروریسم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تصمیم دولت کنونی آمریکا مبنی برافزودن انصارالله یمن به لیست سیاهش ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد تصمیم اخیر آمریکا مانعی بر سر راه تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حلی جامع برای مشکلات یمن خواهد بود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اقدام اخیر دولت ترامپ برای تروریستی خواندن انصارالله و افزودن آن به لیست سیاه آمریکا روابط دیپلماتیک با این گروه را مشکل و همکاری در سطح بین‌المللی برای موضوعات سیاسی و بشردوستانه را پیچیده می‌کند.»

این اتحادیه با بیان آنکه دلیل اصلی نگرانی اوضاع کنونی یمن و قحطی گسترده در آن است و افزود: «به اعتقاد ما تنها یک راه‌حل سیاسی فراگیر می‌تواند پایانی برای درگیری یمن باشد. ما به مذاکره ادامه خواهیم داد.»

اتحادیه اروپا در پایان تاکید کرد «جامعه جهانی باید هماهنگ شود و اتحادیه اروپا از هر تلاشی که از تاثیر این اقدام بکاهد استقبال خواهد کرد.»

تصمیم اخیر آمریکا برای افزودن انصارالله یمن به لیست سیاه گروه‌های تروریستی با واکنش‌های منفی گسترده ای در سطح جهانی مواجه شده است.

سازمان ملل درباره عواقب سیاسی و انسانی خطرناک قرار گرفتن جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی هشدار داده و گفت: «این تصمیم آمریکا به تلاش‌ها برای از سرگیری روند سیاسی در یمن لطمه می‌زند.»

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا قصد خود برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله را به کنگره این کشور خواهد رساند. در همین چارچوب رهبر انصارالله و دیگر مقامات این جنبش مردمی به فهرست تروریست‌های بین‌المللی افزوده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار