کارگران در صف اول جهاد اقتصادی و تولید کشور قرار دارند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه کارگران در صف اول جهاد اقتصادی و تولید کشور هستند، گفت: امنیت شغلی، تامین معیشت و مسکن جامعه کارگری باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با رئیس خانه کارگر زنجان بااشاره به شرایط دشوار حاکم بر محیط کار و تولید گفت: کارگران در صف اول جهاد اقتصادی و تولید کشور هستند و بایستی امنیت شغلی، تأمین معیشت و مسکن جامعه کارگری در اولویت قوانین و برنامه ها قرار گیرد.

او ساماندهی ۱۳۰ هزار نفر از کارگران حوزه مسکن را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رسانه استانی این آمادگی را دارد که در برنامه‌های مطالبه محور، این مشکل را مطرح و پیگیری کند.

لطیفی با تاکید بر اینکه کارگران به عنوان سرمایه‌های انسانی در هر کشوری نقشی محوری در تحولات و مناسبات مختلف آن جامعه دارند، گفت: صدا و سیما آماده حمایت بیش از پیش از این قشر زحمتکش و بررسی مشکلات و چالش‌های آن‌ها جهت رفع مشکلاتشان به ویژه تأمین مسکن و فراهم کردن تسهیلات ویژه جهت خرید مسکن برای این قشر در قالب برنامه های مختلف با مشارکت و همراهی نهاد‌های ذیربط بویژه خانه کارگر استان زنجان می باشد.

نجاری دبیر خانه کارگر استان زنجان هم با تشکر از توجه ویژه رسانه استانی به مقوله کار و کارگر، گفت: جامعه کارگری استان زنجان ۱۳۰ هزار نفر هستند که ۱۱ هزار نفر در خانه کارگر عضویت دارند.

او ارزش گذاری بر نقش کارگر در جامعه توسط نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط را مهم دانست و افزود: در حال حاضر کارگران جامعه به عنوان یک مؤلفه در اقتصاد مقاومتی، جایگاه و پایگاه محکم و قابل دفاعی ندارند تا بتوانند در دوام و استحکام اقتصاد نیز نقش ایفا کنند که از مهمترین مشکلات آن‌ها می‌توان به نیاز به خدمات بهداشت و درمان تکمیلی، مسکن ارزان قیمت و امنیت اشتغال اشاره کرد.

دبیر خانه کارگر گفت: توزیع سبد غذایی ارزان قیمت، آموزش‌های مورد نیاز مانند حسابداری، کارآفرینی، اقتصاد و هنر از جمله فعالیت‌های خانه کارگر است که امیدواریم با همراهی صدا و سیما، امکانات و عملکرد این تشکل مردم نهاد بیش از پیش به اطلاع مردم زنجان رسانده شود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.