انتقاد خواهر کیم جونگ اون از مقامات کره جنوبی/ رهبر کره شمالی خواستار افزایش قدرت هسته‌ای کشورش شد

بنابر اعلام رسانه‌ها خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی از مقامات در سئول در ارتباط با رصد رژه نظامی احتمالی اوایل هفته در پیونگ یانگ انتقاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش دادند خواهر بانفوذ کیم جونگ اون، رهبر این کشور از مقامات در سئول در ارتباط با رصد رژه نظامی احتمالی اوایل هفته در پیونگ یانگ انتقاد کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از بیانیه کیم یو جونگ که یکی از مشاوران مهم برادرش است، اعلام کرد: "جنوبی‌ها واقعا یک گروه عجیب هستند که درک آن‌ها سخت است".

او افزود: "آن‌ها ابله هستند و در صدر فهرست جهانی از لحاظ سوءرفتار قرار دارند".

این اظهارات در پایان کنگره حزب حاکم کره شمالی، که یک مراسم سیاسی مهم است، بیان شد.

رهبر کره شمالی نیز در این نشست وعده داد قابلیت‌های هسته‌ای کشورش را بیش از پیش توسعه دهد. روز چهارشنبه پس از آنکه همایش کم‌سابقه حزب حاکم پس از هشت روز بحث درباره سیاست‌های کشور به کار خود خاتمه داد، خبرگزاری کی سی ان آ اعلام کرد کیم جونگ اون در انتهای این نشست تاکید کرده است: ما باید هرچه در توان داریم به کار گیریم تا ضمن تقویت توانایی‌های نظامی مان، توان بازدارندگی هسته‌ای خود را نیز افزایش دهیم.

او در عین حال به اشتباهات درباره مدیریت اقتصاد اذعان کرد.

صدور بیانیه‌ای به نام خواهر کره شمالی نشان می‌دهد که او همچنان یک بازیگر مهم در عرصه دیپلماسی این کشور است.

روز دوشنبه ارتش کره جنوبی اعلام کرد نیمه شب در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ, "نشانه‌هایی درباره اینکه کره شمالی یک رژه نظامی مرتبط با کنگره برگزار کرده", کشف کرده است.

سئول اعلام کرد این فعالیت را "به دقت رصد" می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمالزاده
۱۸:۰۸ ۲۴ دی ۱۳۹۹
کره جنوبی پر رو
آخرین اخبار