فعال سیاسی قزوین:

نامزد‌های شورا‌ها باید شهر و شهرداری را بشناسند

فعال سیاسی قزوین گفت: هر کسی که می‌خواهد وارد شورای شهر شود باید شهرداری، شهر و شورا را بشناسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی حسن ظاهری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: کسانی که می‌خواهند کاندید شورای شهر شوند باید شهرداری، شهر و شورا را بشناسند و نگاه شورایی داشته باشند.

ظاهری افزود: وقتی فرد وارد شورا شد باید کار را صد در صد حرفه‌ای ببینید چراکه سرمایه‌های معنوی و مادی مردم در اختیار مدیریت شهری است و کانون این مدیریت شورا است.

او اضافه کرد: اگر نگاه حرفه‌ای وجود نداشته باشد و افرادی را انتخاب کنیم که کارایی نداشته باشند شورا تبدیل به یک باشگاه سایسی می‌شود.

این فعال سیاسی استان گفت: در حال حاضر حرکت شورا‌ها رو به جلو است اگرچه نقطه ضعف‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را رفع کرد.

ظاهری افزود: داشتن بعد نظارتی، انتخاب شهردار و بررسی کمبود‌ها و نیاز‌ها از مهمترین کار شورا است.

او با بیان اینکه شورا باید تصویب و شهردار اجرا کند، گفت: اعضای شورا باید بر نحوه اجرای مصوبات نظارت کامل داشته باشند.

این فعال سیاسی گفت: یکی از جدیدترین مدل‌های برنامه ریزی شهری همکاری حاکمیت، شهروندان و نخبگان است که باید به صورت هدفمند باشد.

او اضافه کرد: قانون به مشارکت مردم در برنامه‌های شورا، تشویق مردم در جهت توسعه مراکز تفریحی، اقدام به تاسیس نهاد‌ها، تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرده است.

این فعال سیاسی گفت: هر شهری یک برنامه بلند مدت لازم دارد و، چون هر چهارسال یک بار اعضای شورا تغییر می‌کنند پس باید یک افق چند ساله برای شهر ترسیم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار