واتساپ قصد جلب اعتماد مجدد کاربرانش را دارد

برنامه واتساپ پس از اعلام اینکه داده‌های کاربران را با شرکت فیسبوک درمیان می‌گذارد، به دنبال مهار عواقب ناشی از این بروزرسانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه WhatsApp صفحه FAQ جدیدی را در وب سایت خود منتشر کرده که در آن مواضع خود راجع به حریم خصوصی کاربران در واکنش گسترده نسبت به بروزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی در آینده این برنامه را نشان می‌دهد. مسئله اصلی مربوط به اشتراک دادهای کاربران WhatsApp با فیسبوک است، در حال حاضر نیز بسیاری از کاربران نگران سیاست جدید حفظ حریم خصوصی واتساپ که از ۸ فوریه اعمال می‌شود هستند چرا که این سیاسیت جدید منجر به اشتراک گذاری اطلاعات حساس با شرکت مادر WhatsApp (فیسبوک) می‌شود.

بروزرسانی جدید چه تغییراتی را برای حریم خصوصی کاربران ایجاد می‌کند؟

این بروزرسانی هیچ تغییری در چت‌های کاربران یا داده‌های پروفایلی ایجاد نمی‌کند، ولی در عوض این تغییر به منظور تشریح چگونگی ذخیره‌سازی کسب و کار چت‌های تجاری از WhatsApp برای خدمات مشتری طراحی شده است. این همان چیزی است که شرکت احساس می‌کند در سیاست حفظ حریم خصوصی خود ملزم به افشای آن است، کاری که اکنون پس از پیش نمایش تغییرات آتی در گفتگو‌های تجاری در ماه اکتبر انجام می‌دهد. اما موجی از اطلاعات نادرست به دلیل سو استفاده پیشین فیسبوک از اطلاعات شخصی کاربران خود به وجود آمده که به دلیل سو استفاده پیشین فیسبوک از اطلاعات شخصی کاربران به راه افتاده است و باعث کشش کاربران به سمت رقبای این برنامه مانند Signal شده است.

واتس اپ به دنبال مهار عواقب ناشی از بروزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی

ترقیب غول‌های فناوری به ترک واتساپ

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، حتی در هفته گذشته با بیش از ۴۲ میلیون دنبال کننده در توئیتی استفاده از برنامه Signal بجای WhatsApp را پیشنهاد کرد.  با افزایش اختلافات، Signal به یکی از پر دانلودترین برنامه‌ها در Android و iOS تبدیل شده و سیستم تأیید آن برای ثبت نام در کاربران جدید بار‌ها و بار‌ها تحت فشار قرار گرفته است. تلگرام، که در حال حاضر در رده دوم این رتبه‌بندی بعد از Signal در فروشگاه App قرار دارد و بیش از ۲۵ میلیون کاربر جدید را در ۷۲ ساعت گذشته داشته است. مدیران WhatsApp و همچنین آدام ماسری رئیس اینستاگرام و Andrew "Boz" Bosworth رئیس فیسبوک اکنون در تلاش هستند تا این رکورد را تنظیم کنند.

این مدیران گفتند: "ما می‌خواهیم این بروزرسانی برای همگان خیلی شفاف صورت پذیرد تا این سیاست به هیچ وجه بر حریم خصوصی پیام‌های کاربران  تأثیر نگذارد. در عوض، این بروزرسانی شامل تغییراتی در رابطه با پیام رسانی مشاغل در WhatsApp است که اختیاری است و شفافیت بیشتری در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از داده‌ها فراهم می‌کند. ”این شرکت در صفحه جدید خود پرسش و پاسخی را در این مورد ارائه داد. همچنین در سوالات متداول تأکید کرد که نه فیسبوک و نه واتساپ سابقا پیام کاربران را نمی‌خواندند یا به تماس‌های آن‌ها گوش نمی‌دادند و واتساپ داده‌های مکان کاربر را ذخیره نکرد یا اطلاعات تماس را با فیسبوک به اشتراک نمی‌گذاشت.

ویل کاتکارت، رئیس واتساپ نیز چند روز پیش در توئیتر خود موضوعی را در این مورد به اشتراک گذاشت و نوشت: "با رمزگذاری، ما نمی‌توانیم چت‌ها یا مکالمات خصوصی شما را ببینیم و همچنین فیسبوک هم قادر به انجام این کار نیست. ما متعهد به این فناوری و متعهد به دفاع جهانی از آن هستیم. برای ما مهم است که شفاف کار کنیم این بروزرسانی ارتباطات تجاری را توصیف می‌کند و شیوه‌های اشتراک داده WhatsApp را با Facebook تغییر نمی‌دهد. این تأثیری بر نحوه برقراری ارتباط خصوصی افراد با دوستان و خانواده در هر کجای دنیا ندارد. "

استفاده از اطلاعات کاربران برای بهبود بهتر پیام‌رسان‌ها!

در تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی آینده این برنامه، صحبت‌ها در مورد به اشتراک گذاری داده ها با فیسبوک تغییر کرده ، به همین دلیل بسیاری معتقد بودند اشتراک این داده‌ها با یکدیگر تغییر جدیدی است که نمی توان از آن جلوگیری کرد حتی اگر این اتفاق در همه حال رخ داده باشد. سیاست حفظ حریم خصوصی جدید WhatsApp می گوید: "برنامه WhatsApp به عنوان بخشی از خانواده فیسبوک ، اطلاعاتی را با آن‌ها به اشتراک می گذارد. ما ممکن است از اطلاعاتی که از آن‌ها دریافت می‌کنیم، استفاده کنیم و آن‌ها ممکن است از اطلاعاتی که ما با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم برای کمک به عملکرد ، ارائه ، بهبود ، درک ، سفارشی سازی ، پشتیبانی و بازاریابی خدمات و پیشنهادات  نیز استفاده کنند."

همه این بحث و جدال ممکن است به این دلیل باشد که کاربران گزارش های گیج کننده رسانه‌ها را اشتباه بخوانند و به نتیجه‌ای برسند که در آن‌ها ترس و اضطراب به وجود بیاید. اما این واقعیتی است که فیسبوک باید با این ادعا روبرو شود که عدم اعتماد به WhatsApp مستقیماً مربوط به سال‌ها تعهدات حریم شخصی از فیسبوک و شرایط پیچیده قرارداد خدمات است که هیچ کاربر عادی نمی تواند منطقی درک آن را کند.

پس تعجبی ندارد که کاربران به سراغ برنامه‌ای مانند سیگنال بروند چرا که این حس بی‌اعتمادی در آن‌ها به وجود آمده است و هم‌اکنون ، اگر فیسبوک و واتساپ بخواهند این افراد را برگردانند و حس اعتماد دوباره را به آن‌ها بدهند، با یک مسیر طولانی و با ایجاد ارتباطی شفاف و اعتماد سازی دوباره روبرو هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۵ دی ۱۳۹۹
به نظرم برنامه سیگنال از لحاظ امنیت بالاتر از واتساپ هست
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۴:۴۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
واتساپ چ الان چه از اول گندترین پیام رسان دنیابود ، فقط بخاطر تبلیغات گستردش اینهمه کاربرداشت وگرنه پیش تلگرام هیچ چی براگفتن نداره ونخواهدداشت ، سالها طول میکشه تاانگشت کوچیکه تلگرام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۵ دی ۱۳۹۹
واقعااا تلگرام فوق العاده است همه جوره
آخرین اخبار