حاکمیت جوی ناپایدار از ظهر فردا در اردبیل/ تداوم وزش باد شدید تا اواسط هفته آینده

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی ناپایدار از ظهر فردا تا روز‌های پایانی هفته آینده در استان اردبیل حاکم خواهد شد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتاً پایدار تا قبل از ظهر فردا (پنج شنبه ۲۵ دی) در غالب مناطق استان است که بر این اساس آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی/گرمیج (در بیشتر ساعات تند) خواهد بود.

او افزود: از ظهر فردا تا روز‌های پایانی هفته آتی جو استان ناپایدار خواهد بود که با توجه به تقویت زبانه‌های کم فشار بر شدت سرعت وزش باد افزوده شده و انتظار می‌رود سرعت وزش باد در برخی مناطق مرکزی استان حتی به ۹۰ کیلومتربرساعت هم برسد که این وضعیت تا اواخر وقت جمعه (۲۶ دی) ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: هر چند از روز شنبه (۲۷ دی) قدری از شدت سرعت وزش باد جنوبی کاسته می‌شود، ولی وزش باد گرمیج (گاهی تند) تا اواسط هفته آتی تداوم خواهد داشت.

محمدی اظهار داشت: بنابراین رخداد دمای زیر صفر درجه سلسیوس نیز در اکثر مناطق مرکزی استان تا اواسط هفته آینده دور از انتظار نیست.

او افزود: طی روز جمعه هفته جاری در برخی از نواحی مرکزی و جنوبی استان و همچنین روز یکشنبه (۲۸ دی) در نوار شمالی استان بارش خفیف احتمال می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.