شهرداری همدان دبیرخانه و مرکز شهر‌های تاب‌آور کشور

معاون رئیس مدیریت بحران کشور گفت: شهرداری همدان پیشگام در دبیرخانه و مرکز بحران شهر‌های تاب‌آور کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لطیفی، معاون رئیس مدیریت بحران کشوردر مراسم افتتاح دبیرخانه کشوری شهر‌های تاب آوری شهرداری همدان  که به شکل ویدئو کنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه تامین ایمنی و افزایش تاب‌آوری شهری نیازمند وجود ساختار‌های مدیریتی یکپارچه، چابک و پویا است، افزود: در شرایط حساس باید بتوان بحران‌های شهری را مدیریت کرد و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

او افزود: برای داشتن شهر‌هایی تاب آور در برابر حوادث متعدد باید توجه ویژه به مدیریت بحران و ایمنی شهر‌ها داشته باشیم.

لطیفی ابراز داشت: استان همدان در جهت تحقق این راهبرد، نخست ارتقای تاب آوری شهرستان ها، سپس شهر‌های استان و در مرحله نهایی روستا‌های پرجمعیت را با عضو یت این پویش دنبال کرد.

معاون رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اداره مدیریت بحران شهرداری همدان به عنوان دبیرخانه پویش شهر‌های تاب آور استان معرفی شد و شهرداری همدان فعالیت رسمی خود را در این زمینه آغاز کرد.

لطیفی اظهار داشت: تاب آوری مفهوم جدیدی در طراحی شهری است که رویکرد اصلی آن طراحی با آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری بیشتر برای شهر‌ها در برابر تنش‌ها و حوادث است به گونه‌ای که یک شهر تاب آور، شهری آماده است که در مواقع اضطراری به سرعت به شرایط جدید پاسخ داده و با کمترین آسیب به کار خود ادامه می‌دهد.

طالبی، مدیر کل ستاد بحران استان همدان هم گفت: پیرو درخواست تشکیل دبیرخانه کشوری شهر‌های تاب آور در شهرداری همدان از سوی شهرداری و مدیریت بحران استان از سازمان مدیریت بحران کشور، در تاریخ ۲۴ شهریور امسال، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نامه‌ای با این درخواست موافقت کرد و شهرداری همدان دبیرخانه و مرکز شهر‌های تاب‌آور کشور شد.

او ادامه داد: اقدامات مؤثر همدان در حوزه‌های  مختلف مدیریت بحران اعم از اقدامات پژوهشی و اجرایی مانند: مهار سیل و نیز اقدامات مثبت یک سال گذشته شهرداری همدان زمینه ساز عهده‌داری این مسؤولیت بوده است.

طالبی بیان کرد: از آنجا که اقدامات شهرداری همدان در زمینه مدیریت بحران در کشور نمونه بوده است واگذاری این مسئولیت به شهرداری همدان به منظور انتقال تجارب تاب‌آوری به دیگر شهر‌های کشور صورت پذیرفته است و همدان باید دانش خود را در زمینه تاب‌آوری با دیگر شهر‌های کشور به اشتراک بگذارد.

او اظهار داشت: بر اساس ابلاغی که از سوی اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صادر شد و با حمایت و همکاری نهاد‌های دولتی از جمله استانداری، مدیریت بحران استان و نهاد‌های محلی از جمله شورای شهر، شهرداری، معاونت خدمات شهری و ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری همدان، شهرداری همدان دبیرخانه کشوری شهر‌های تاب آور شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار