شکارچیان پرندگان کمیاب اراک زیر تیغ عدالت

شکارچیان پرندگان کمیاب اراک به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سیدهادی معین السادات رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان مرکزی از دستگیری و محکومیت به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب در اراک خبر داد.

او افزود: پس از پیگری‌های حقوقی و سیر مراحل قانونی و به استناد مواد قانون آئین دادرسی مدنی مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست و ماده ۳ قانون شکار و صید، متخلفین را به حبس تعزیزی و پرداخت جزای بیش از ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او اضافه کرد: محیط بانان استان مرکزی محل اختفای این صیادان متخلف را با هوشیاری و درایت شناسایی و پس از اخذ دستور قضائی دستگیرشان کردند.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: متاسفانه همه ساله برخی از افراد سودجو بر خلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی مبادرت به زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق و فروش آن‌ها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‎کنند.

او ادامه داد: پرندگان شکاری در لیست پرندگان حفاظت شده و دارای حمایت بین المللی بوده و حفاظت از آن‌ها اهمیت بسزایی دارند و شکار آن‌ها موجب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان ارزشمند در کشور شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.