بسته اخبار حوادث امروز ۲۴ دی ماه ۹۹؛

دستگیری ۶ شکارچی متخلف در استان اردبیل/ کشف و ضبط ۴ قبضه اسلحه از شکارچیان

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ شکارچی متخلف در مشگین شهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین انجام گشت و کنترل در زیستگاه‌های محدوده مشگین شرقی به ۲ شکارچی متخلف برخورد کرده و آنان را در حین ارتکاب تخلف دستگیر کردند.

یوسف محمدی افزود: از این شکارچیان متخلف لاشه ۲ قطعه اردک سرسبز، ۲ قطعه خوتکا، ۲ قبضه سلاح شکاری دارای جواز حمل ساچمه زنی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد و پرونده متخلفان پس از اخذ جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

او با اشاره به ممنوعیت شکار، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را به شماره ۱۵۴۰ یا ۳۲۵۳۰۶۶۶ گزارش دهند.

دستگیری ۴ شکارچی متخلف پرندگان در بیله سوار

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار طی چند روز گذشته، موفق به دستگیری ۴ تن از متخلفان شکار و صید حیات وحش شدند.

بهنام برزگر افزود: از این متخلفان که در بخش جعفرآباد شهرستان بیله سوار اقدام به شکار غیرمجاز پرندگان حمایت شده و عادی کرده بودند تعداد یک قبضه سلاح شکاری دولول غیرمجاز (قاچاق)، یک قبضه سلاح شکاری دولول مجاز و ۸ عدد فشنگ پر کشف و ضبط شد.

او بیان کرد: از متخلفان لاشه ۱۰ قطعه کبوتر وحشی و یاکریم و ۱ قطعه پرنده وحشی حمایت شده زنگوله بال کشف و ضبط و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان بیله سوار بدلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده مهاجر و بومی می‌باشد.

از عموم مردم و علاقه‌مندان به محیط زیست درخواست دارد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را به شماره ۱۵۴۰ یا ۳۲۵۳۰۶۶۶ گزارش دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.