هوشمندترین ماسک جهان ساخته شد

شرکت Razer ادعا کرد که هوشمندترین ماسک جهان با پشتیبانی و استفاده از LED‌های Chroma RGB را ساخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Razer ادعا می‌کند که هوشمندترین ماسک جهان را ساخته است: ماسک تنفسی جدید N95 که  Project Hazel نام دارد. این یک طرح مفهومی با پوسته براق و بیرونی است که از پلاستیک بازیافتی ضد آب و ضد خش ساخته شده است، شفافیت برای دیدن لب‌ها و دیدن چهره افراد هنگام صحبت نیز امکان پذیر است.

در حال حاضر، قیمت یا تاریخ انتشار این ماسک اعلام نشده است. شرکت Razer از Project Hazel به عنوان ماسک جراحی N95 هم یاد می‌کند، اما هنوز هیچ مجوزی از سازمان غذا و دارو، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها یا سازمان ایمنی و بهداشت شغلی کسب نکرده است. Razer در بیانیه‌ای به سایت The Verge گفت: در حال همکاری با تیمی از متخصصان پزشکی و دانشمندان است که به تولید ماسک کمک می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی که این ماسک را خاص می‌کند

ویژگی‌های اصلی این ماسک در دو ناحیه دایره‌ای شکل قرار دارد. آن‌ها برای تهویه استفاده می‌شوند، و به دستگاه، ظاهری تقریباً آینده نگرانه  می‌دهند. این شرکت ادعا می‌کند Project Hazel از ونتیلاتور‌های فعال از نوع دیسک، فیلتر کردن هوای داخل ماسک و همچنین CO2 که در حال بازدم است استفاده خواهد کرد. این شرکت اضافه می‌کند که برای تصفیه ۹۵ درصد از ذرات معلق در هوا، از جمله ویروس COVID-19 و سایر عوامل بیماری زای رایج، مجوز خواهد گرفت.

این ونتیلاتور‌ها قابل جدا شدن و شارژ هستند، اگرچه Razer هنوز به دنبال بررسی جزئیات مربوط به دو فاکتور مهم است: اول اینکه تا چه زمانی موثر هستند و دومین فاکتور اینکه چگونه به کاربر هشدار می‌دهد که وقت تعویض ماسک است. سخنگوی این شرکت به The Verge گفت که طول عمر تهویه‌ها هنوز در حال آزمایش است و هنگامی که فیلتر‌ها باید تغییر کنند، Razer پیش بینی می‌کند که از طریق یک برنامه همراه به کاربران اطلاع داده شود.

میکروفون‌ها و تقویت کننده‌های تعبیه شده در ونتیلاتور‌ها صدای شما را از طریق ماسک پخش می‌کنند، بنابراین دیگر نگران کم بودن صدا نخواهید بود. البته باید گفت این حرکتی است که عملی نشده است و شرکت Razer گفته است با مهندسان صدای THX کار می‌کند تا تعادل را از نظر بلند بودن بلندگو‌ها برای رسیدن به اهداف خود پیدا کند. همچنین Razer ادعا می‌کند که پروژه Hazel با وجود همه فناوری‌های داخلی بر روی صورت راحت است. این ماسک با محافظ سیلیکونی در اطراف بینی و چانه شما را مهر و موم می‌کند و از حلقه‌های گوش قابل تنظیم استفاده می‌کند تا اکثر افراد بتوانند تناسب مناسب را پیدا کنند.

استفاده از LED‌های Chroma RGB

البته اگر از LED‌های Chroma RGB پشتیبانی نشوند، این یک محصول مدرن Razer نخواهد بود. هرکدام از حلقه‌های تقویت کننده ملاقات با دستگاه تنفسی می‌توانند به رنگ دلخواه شما بدرخشند و هنگامی که هوا تاریک می‌شود، مجموعه‌ای از LED‌ها به طور خودکار فعال می‌شوند تا به دهان شما نور بتابانند تا دیگران همچنان بتوانند صحبت شما را ببینند.

هوشمندترین ماسک جهان ساخته شد

این شرکت پیش بینی می‌کند که هر ماسک Project Hazel دارای یک کیف شارژ بزرگ باشد که ماسک را هنگام استفاده از آن با اشعه ماوراء بنفش استریل می‌کند، اگرچه هنوز در مرحله بررسی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بیایید ماسک بخرید..حراااج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بیایید ماسک بخرید..حراااج
Iran (Islamic Republic of)
ایران زمین
۲۱:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
مسخره هست .همش اوضاع کاسبی هست .خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فقط پولدارا توان تهیه شو خواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
vahed
۱۸:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
حالا‌حالا نه تنها ویروس کرونا بلکه در برابر آلودگی هوا و موادهای شیمیایی و ضد آفتاب و ضد اشیای خطر ووو....اینها همش ماسک نیاز داره ماسک روز به روز پیشرفته تر میشه فقط مربوط به کرونا نمیشه همیشه مدتر و فرهنگی تر میشه ..و اما اگه مشکل شناسایی هم برطرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
مشكل اصلي ماسك موقع بازدمه كه دور دهن عرق ميكنه و بايد حتما فن بذارن كه موقع بازدم هوا رو بكشه بيرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا ماسك عين لباس جزو ملزومات پوشاك نشه دنيا هميشه درگير ويروساست و از حالا تا ابد ماسك بايد جزو فرهنگ بشر بشه
آخرین اخبار