عسلویه یک ماه اخیر را بدون فوتی کرونا پشت سر گذاشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: در یک ماه اخیر مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان دیده نشده است که این موضوع نشان از همکاری خوب مردم دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه عنوان کرد: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون بیش از هزار و ۵۷۵ تست کرونا در شهرستان گرفته‌شده که ۲۵ درصد از این افراد مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده‌اند.

او با اشاره به فوت ۳۱ نفر از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در شهرستان عسلویه  تا کنون، ادامه داد: در یک ماه اخیر مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان عسلویه مشاهده نشده که این موضوع نشان از همکاری خوب شهروندان در رعایت نکات بهداشتی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه افزود: کاهش آمار مبتلایان و تغییر وضعیت از زرد به آبی به معنای پایان بیماری نیست و باید همچنان رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیریم زیرا ساده‌انگاری ممکن است ما را به سمت افزایش مبتلایان سوق دهد.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه بیان کرد: استفاده از ماسک، خودداری از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب و شستشوی مکرر دست‌ها و از همه مهم‌تر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در محیط‌های بسته، همچنان بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است.

زارعی گفت: در تابستان به علت گرمای زیاد، استفاده از کولر و بسته بودن در و پنجره‌ها بالاترین خیز در میزان ابتلا، بستری و فوتی را داشتیم.

او عنوان کرد: اکنون در فصل زمستان نیز به علت نبود تهویه مناسب منازل، در صورت بی‌توجهی به این موضوع و عادی انگاری، افزایش مبتلایان و به‌تبع آن میزان بستری‌ها و فوتی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.