بازرسی بیش از ۲ هزار نازل عرضه سوخت مایع در استان اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۵۴۷ نازل عرضه سوخت مایع در استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل، با اعلام اینکه در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون ادواری نازل‌های عرضه سوخت مایع و به منظور حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان، در ۹ ماهه نخست امسال، تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ نازل عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) در استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت.

او افزود: تعداد ۸۴۹ نازل سوخت مایع در جایگاه‌های سوخت استان فعال می‌باشد که این تعداد در ۹ ماهه اول سال و هر ۳ ماه یکبار مورد آزمون قرار گرفته اند و در مجموع ۲ هزار و ۵۴۷ آزمون بر روی این تعداد نازل انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان این اداره کل، بازرسان شرکت تایید صلاحیت شده همکار و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، به صورت دوره‌ای از جایگاه‌های توزیع سوخت مایع استان بازرسی کرده و پس از انجام آزمون‌های فنی مربوط به صحت عملکرد هر نازل سوخت، در نهایت با نصب برچسب آزمون دوره‌ای بر روی آن دستگاه، صحت عملکرد نازل را تایید می‌کنند.

علایی افزود: در این بازرسی‌ها در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب انجام آزمون دوره‌ای که قابل مشاهده برای تمام استفاده کنندگان از نازل مورد نظر است، بر روی نازل نصب و در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.

او از شهروندان خواست در جایگاه‌های سوخت قبل از سوخت گیری حتما به برچسب صحت عملکرد نصب شده روی نازل توجه داشته و سپس اقدام به سوخت گیری کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.