ادعای وزیر صهیونیست درباره قریب‌الوقوع بودن سازش با ۴ کشور دیگر

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از قریب الوقوع بودن عادی سازی روابط با ۴ کشور دیگر خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت انتظار می‌رود در ماه‌های آتی، قرارداد‌های عادی سازی بیشتری به امضا برسد.

ایلی کوهن در گفتگو با پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت تصریح کرد: ما قطعا انتظار داریم قرارداد‌های بیشتری را با عربستان سعودی، عمان، موریتانی و نیجر در ماه‌های آتی به امضا برسانیم. نزدیک شدن قطر به عربستان سعودی همچنین شانس عادی سازی روابط با اسرائیل را افزایش می‌دهد.

پیشتر ایلی کوهن در سخنانی مطبوعاتی اعلام کرده بود انتظار دارد تا شش یا هفت کشور عرب و مسلمان توافق‌های عادی سازی را به امضا برسانند. ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه اسرائیلی آی ۲۴ مدعی شده بود آشتی، مسأله‌ای مهم برای ثبات منطقه به شمار می‌رود. او همچنین تصریح کرده بود: این گام می‌تواند زمینه‌ای مهم را برای توسعه روابط میان قطر و اسرائیل در آینده شکل دهد.

ایلی کوهن در واکنش به توافقات عادی سازی روابط که اسرائیل با کشور‌های عربی در ۴ ماه گذشته به امضا رساند، گفت: ما شاهد تغییرات اقلیمی هستیم. ما شاهد توافق با امارات، مراکش، بحرین و سودان هستیم.

او در ادامه مدعی شد: ما با ۶ یا ۷ کشور در آفریقا خلیج (فارس) و شرق آفریقا در تماس هستیم. آن‌ها فهمیده اند اسرائیل یک شریک است؛ شریک آن‌ها در ثبات منطقه ای، شریک آن‌ها در ائتلاف امنیتی قوی و مهم و با امکانات اقتصادی بی سابقه به شمار می‌رود.
این سخنان پس از آن بیان می‌شود که کشور‌های مراکش، سودان، امارات و بحرین به تازگی قراداد‌های عادی سازی روابط با رزیم صهیونیستی را به امضا رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار