مدیرعامل ایران خودرو در سفر اراک:

خودرو‌های معوق تولید داخل تا پایان سال صفر می‌شود

فرشاد مقیمی در جریان سفر به اراک گفت: تعداد خودرو‌های معوق تولید داخلی تا پایان سال به صفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو در جریان سفر به استان مرکزی و شهر اراک گفت: بر اساس تعهد ارائه شده، تعداد خودرو‌های معوق تولید داخلی تا پایان سال به صفر خواهد رسید.

مقیمی افزود: در شرایط موجود تعهدات خودرو‌های فروش فوق العاده معوق نشده حتی معمولا زودتر از بازه ۹۰ روزه و در مدت ۴۰ روزه تحویل داده شده و همین آهنگ ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار خودروی معوق وجود داشت که خوشبختانه امسال با تلاش شبکه تامین در حوزه خودروسازی، خودرو‌های معوق به حدود ۱۵ هزار دستگاه رسیده است.

مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد: در حال حاضر حدود هزارو ۸۰۰ دستگاه خودرو نیز آماده است که پس از تحویل تا پایان ماه تعداد خودرو‌های معوق به حدود ۱۳ هزارخودرو خواهد رسید.

او ادامه داد: بر اساس قوانین، قیمت گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است و ما هم مجری این قیمت‌ها هستیم.

مقیمی تصریح کرد: شورا‌ی رقابت مصوبات را از ابتدای سال بر اساس فرمول مصوب، ابلاغ کرده که بر همین اساس هم شاخص‌های تورمی از بانک مرکزی دریافت و بر مبنای همان چهارچوب نیز قیمت اعلام می‌شود.

او در خصوص اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه گفت: قیمت‌های بازار در اختیار خودروساز نیست و بر اساس شاخص‌های اقتصادی تعیین می‌شود و البته دستگاه‌های نظارتی در این خصوص نظارت خوبی داشته اند تا بتوانند از سوداگری در این حوزه جلوگیری کنند.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: درمصرف سوخت، اقدامات موثری از سال گذشته آغاز شده و ظرف چند روز آینده نیز خبر خوشی در این خصوص اعلام و یک رونمایی انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: در موتور‌های موجود از چند راه و مسیر کاهش مصرف سوخت از جمله ارتقای موتور‌های موجود پیگیری می‌شود، بطوریکه در ارتقای موتور‌های موجود چند پروژه نیز تعریف و موتور تیو فایو بهینه حدود یک ماه گذشته رونمایی شد که نه تنها کاهش مصرف سوخت رخ داد بلکه توان موتور نیز افزایش پیدا کرد که از این موتور در محصول جدید تارا استفاده خواهد شد.

مقیمی اضافه کرد: حوزه گیربکس هم از دیگر اقدامات موثر در راستای کاهش مصرف سوخت بوده که گیربکس ۶ سرعته با طراحی مهندسی ایرانی در مجموعه نیروی محرکه قزوین ساخته شده و مراحل تولید آن آغاز شده است و در برخی خودرو‌ها کالیبراسیون آن رخ داده و کم کم به بازار عرضه خواهد شد که این اقدام می‌تواند حدود ۲ و نیم درصد در کاهش مصرف سوخت خودرو موثر باشد.

او ادامه داد: سبک سازی خودرو هم از دیگر اقدامات در این حوزه بوده که در دستور کار قرار گرفته که با سبک سازی خودرو بتوان بخشی از مصرف سوخت را در خودرو کاهش داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.