وزیر خارجه روسیه از سفر قریب الوقوع ظریف به مسکو خبر داد

سرگئی لاوروف در نشست خبری با همتای سعودی خود اعلام کرد که وزیر خارجه ایران به زودی به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در نشست مشترک خبری با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان از سفر قریب الوقوع محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به مسکو خبر داد.

لاوروف اعلام کرد: واشنگتن به هر اقدامی دست می‌زند تا روابط بین ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بهبود پیدا نکند. آمریکا و متحدانش همچون فیل در مغازه ظروف شیشه‌ای حضوری مخرب دارند و پیامد‌های زیانباری به کشور‌های منطقه تحمیل کرده‌اند.

او تاکید کرد: روسیه به شدت نگران دخالت‌های آمریکاست و اینگونه اقدامات مداخله جویانه زمینه تقویت تروریسم در منطقه را فراهم کرده است.

وزیر خارجه روسیه افزود: نگرانی‌های عربستان درباره ایران و برنامه موشکی آن را درک می‌کنیم و ابتکارعملی در خصوص کاهش تنش میان دو کشور داریم. ما خواهان آغاز گفت‌گوی عادی میان ایران و کشور‌های عربی خلیج فارس هستیم تا تدابیری برای ایجاد اعتماد متقابل به دست آید، اما آمریکا تمام تلاش خود را برای مانع تراشی در این مسیر انجام می‌دهد تا شرایط لازم و مناسب برای گفت‌وگو ایجاد نشود.

سرگئی لاوروف تاکید کرد که مفهوم امنیت گروهی در خلیج فارس که روسیه آن را مطرح کرده است باید بر پایه برابری حقیقی در حقوق کشور‌ها باشد و تمامی طرف‌های خارجی باید برای رسیدن به تفاهم نه ترغیب کشور‌ها به جبهه گیری علیه یکدیگر تلاش کنند.

وزیر خارجه روسیه در پایان اعلام کرد که محمد جواد ظریف در ژانویه به مسکو خواهد رفت تا درباره مسائل مطرح شده در نشست امروز با وزیر خارجه عربستان گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار