آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چین اعمال کرد

وزارت بازرگانی آمریکا شرکت ملی برون‌مرزی نفت و شرکت هوانوردی چین را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، در ادامه تنش تجاری میان واشنگتن و پکن، وزارت بازرگانی آمریکا امروز (پنج‌شنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه چین اعمال کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا شرکت ملی برون‌مرزی نفت و شرکت هوانوردی «اسکای رایزن چین» را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

این وزارتخانه همچنین تامین کلیه فناوری‌های مشمول قوانین کنترل بر صادرات را برای ارتش‌های چین، روسیه، کوبا و ونزوئلا ممنوع کرد.

آمریکا پیشتر سه شرکت مخابراتی چاینا تلکام (China Telecom)، چاینا موبایل (China Mobile) و چاینا یونیکام (China Unicom) را از بازار سهام آمریکا خارج کرد که سخنگوی وزارت بازرگانی چین این اقدام را برخلاف قوانین بازار و سبب تضعیف اعتماد همه طرف‌ها در بازار سهام آمریکا عنوان کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در ماه نوامبر دستور اجرایی منع سرمایه گذاری آمریکایی‌ها را در شرکت‌های چینی مظنون به تأمین یا حمایت از ارتش چین صادر کرد. او همچنین به تازگی دستوری را برای منع معاملات چندین برنامه کاربردی مرتبط با شرکت‌های چینی امضا کرده است.

چین روز شنبه هفته جاری در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا، قوانین جدیدی را برای مقابله با اقدامات "غیرمجاز" که سایر کشور‌ها می‌توانند درباره مشاغل و شهروندان این کشور اعمال کنند، اتخاذ کرد.

بر این اساس، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این قوانین "حفاظت از حقوق و منافع مشروع" مشاغل، شهروندان چینی و حفاظت از منافع این کشور است. این قوانین در شرایطی اتخاذ می‌شوند که شرکت‌های چینی تحت فشار فزاینده‌ای در خارج از کشور به ویژه از جانب آمریکا قرار دارند. واشنگتن به طور قابل توجهی محدودیت‌هایی را برای شرکت هوآوی، غول ارتباطات چین اعمال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار