بورس تا کجا ریزشی است؟/ سکه و ارز در مسیر ارزانی!

در آخرین هفته دی ۹۹ شاهد کاهش چشمگیر نرخ سکه و ارز بوده ایم و از طرف دیگر بازار سرمایه هم نسبت به هفته قبل با اُفت همراه بود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بازار‌های سکه و ارز در آخرین هفته دی ۹۹ با بیشترین کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته همراه بود و شاهد عقب گرد نرخ سکه به کانال ۱۰ میلیون تومانی بود البته طبق مشاهدات میدانی در بازار با وجود کاهش قیمت طلا و سکه همچنان میزان تقاضا  برای خرید طلا در بازار کاهش یافته است از طرف دیگر نرخ دلار و یورو نیز در این هفته کاهش قابل توجهی داشت.

بازار سرمایه نیز در اواسط هفته رشد اندکی را تجربه کرد اما در پایان هفته با افت شدید مواجه بود و می‌توان گفت به طور کلی بازار روند نزولی داشت اگر بخواهیم  تغییرات بازار را با  زبان نموداری بیان کنیم شاخص کل بورس در روز شنبه (۲۰ دی ۹۹) با اُفت ۲۰ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحدی قرار گرفت که در آخرین روز معاملات هفته   با اُفت ۲۶ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی ایستاد.

کاهش بیش از  یک هزار تومانی نرخ دلار و یورو 

در نخستین روز  از چهارمین هفته دی ۹۹  قیمت دلا و یورو کاهش یافت و  به ترتیب با نرخ ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان و ۳۱ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید روند نزولی در روز بعد ادمه داشت البته  در اواسط هفته قیمت ارز اندکی افزایش یافت، اما در آخرین روز هفته نرخ آن به شدت کاهش یافت به طوری که نرخ دلار  با کاهش یک هزار و ۱۱۰ تومان به مبلغ ۲۴ هزار و ۲۹۰ تومان داد و ستد شد و یورو نیز یک هزار و ۵۵۰ تومان ارزان شد و به قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

شما می توانید تغییرات نرخ دلار و یورو را در این هفته در جدول ذیل مشاهده کنید:

  شنبه 
99/10/20
یکشنبه
99/10/21
دوشنبه
99/10/22
سه شنبه
99/10/23
چهارشنبه
99/10/24
پنجشنبه
99/10/25
دلار  ۲۵.۴۰۰ ۲۴.۶۹۰ ۲۴.۸۵۰ ۲۴.۸۵۰ ۲۴.۸۰۰ ۲۴.۲۹۰
یورو    ۳۱.۰۵۰ ۳۰.۲۱۰ ۳۰.۲۵۰ ۳۰.۱۸۰ ۳۰.۲۹۰ ۲۹.۵۰۰ 

سکه به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگشت

بازار طلا و سکه در این هفته همسو با نرخ ارز  با کاهش قیمت همراه بود به طوری که سکه طرح جدید از قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به نرخ ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نزول کرد همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار از قیمت یک میلیون و ۱۳۳ هزار تومان به مبلغ یک میلیون و ۵۷  هزار تومان رسید.

تغییرات نرخ طلا و سکه در جدول زیل نشان داده شده است:

  شنبه 
99/10/20
یکشنبه
99/10/21
دوشنبه
99/10/22
سه شنبه
99/10/23
چهارشنبه
99/10/24
پنجشنبه
99/10/25
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱.۴۰۰.۰۰۰
۱۱.۱۵۰.۰۰۰
۱۱.۳۰۰.۰۰۰
۱۱.۱۵۰.۰۰۰ ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم
۱۱.۲۰۰.۰۰۰
۱۰.۸۵۰.۰۰۰ ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰.۸۰۰.۰۰۰ ۱۰.۸۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی  ۶.۱۵۰.۰۰۰ ۵.۹۵۰.۰۰۰ ۶.۱۵۰.۰۰۰
۶.۰۵۰.۰۰۰
۶.۰۰۰.۰۰۰ ۵.۹۰۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی 
۴.۱۰۰.۰۰۰
۳.۹۵۰.۰۰۰
۴.۰۵۰.۰۰۰ ۴.۰۰۰.۰۰۰ ۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۹۰۰.۰۰۰
سکه گرمی 
۲.۳۰۰.۰۰۰
۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۲۷۰.۰۰۰
اونس جهانی طلا 
یک هزار و ۸۵۰ دلار 
یک هزار و ۸۵۰ دلار 
یک هزار و ۸۴۷ دلار و ۳۴ سنت 
یک هزار و ۸۶۰ دلار و ۱  سنت 
یک هزار و ۸۵۹ دلار و ۱۱ سنت 
یک هزار و ۸۴۳ دلار
طلای 18 عیار ۱.۱۳۳.۰۰۰ ۱.۰۹۵.۳۰۰ ۱.۱۱۲.۶۰۰ ۱.۱۰۴.۶۰۰ ۱.۰۹۶.۵۰۰ ۱.۰۵۷.۰۰۰

 


بیشتر بخوانید:


روند نزولی قیمت ارز عامل اصلی کاهش نرخ طلا و سکه

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو  با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییرات قیمت سکه و طلا در چهارمین هفته دی ۹۹  گفت: در این هفته  قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات سیاسی آمریکا نوسان داشت و   به طور متوسط در این هفته اونس جهانی حدود ۹ دلار کاهش پیدا کرده است  البته صحبت هایی در باره ذخایر ارزی در کشور مطرح شد که بر قیمت  بازار ارز تاثیر گذاشت  و باعث شد قیمت ارز به شدت کاهش یابد و این کاهش باعث ایجاد سیر نزولی  قیمت  در بازار طلا و سکه شد.

او بیان کرد: به طور متوسط  قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حدود ۵۰۰ هزار  تومان کاهش یافت  و به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگشت همچنین قیمت ارز به کانال ۲۳ هزار تومانی نزول یافت البته  هر گرم طلای ۱۸ عیار به طور متوسط حدود ۶۳ هزار تومان با کاهش رو به رو بوده است.

کشتی آرای تصریح کرد: زمانی که قیمت طلا، سکه و ارز کاهش یابد به طور معمول در بازار  فروشنده  بیشتر از خریدار  خواهد بود و تقاضا به شدت کاهش  می یابد و مجموع این عوامل سبب شد در  این هفته بازار آرامی را داشته باشیم.

او گفت: با توجه به اینکه در ابتدای هفته آینده یک روز تعطیل است شاید تعدادی از فعالان بازار در روز شنبه فعالیت نداشته باشند بنابراین باید دید در روز دوشنبه  (۲۹ دی ۹۹) بازار‌های جهانی چگونه خواهد بود  و قیمت رسمی ارز چقدر تعیین می شود.

شاخص بورس تا چه زمانی منفی است؟/ سکه و دلار به کانال قیمتی جدید رسیدند

تغییرات اونس جهانی در آخرین هفته دی 

اعتماد سهامداران چه زمانی به بازار سرمایه بازمی گردد؟

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو  با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  روند نزولی شاخص بازار بورس به ویژه سهام پالایشگاه ها  در چهارمین هفته دی ۹۹ گفت: طبق  قاعده‌ای  که در بازار وجود دارد دارد زمانی  که  قیمت در بازار جهانی با اُفت همراه می‌شود در بازار داخلی هم با روند نزولی همراه می‌شود، اما مهم‌ترین مشکلی که در در چند ماه اخیر  با آن مواجه هستیم عدم ثبات در اقتصاد است همانند قیمت گذاری دستوری فولاد همچنین در حوزه نفت تدابیر لازم  برای آن  صورت نگرفته است به همین دلیل  ناهمگونی در بدنه اقتصادی باعث شده  است بازار چندان نگاهی به بازار جهانی نداشته باشد.

عباسی بیان کرد: زمانی که بازار روند مثبتی داشت حتی از اخبار منفی در سطح جهان اثری نگرفت و همچنان شاهد رشد سهام‌ها در بازار داخلی بوده ایم. این امر در بازه‌ای از زمان رشد کاذبی در بازار ایجاد کرده بود و هم اکنون  با  افت شاخص عدم اعتماد کاذب در بازار به وجود آمده است. به بیان دیگر، چون از شرایط ثبات در اقتصاد خارج شده ایم مسیر بازار سرمایه  تغییر کرده  است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با بررسی روند بازار در چند ماه گذشته  به این نتیجه می رسیم که  زمانی بازار سرمایه منفی شد که  وزارت اقتصاد و نفت ناهماهنگی در عرضه صندوق پالایشی که دارا دوم نام  دارد داشتند  چرا که در زمانی قرار بود دارا دوم عرضه شود و افراد متقاضی نقدینگی خود را آماده کرده بودند این امر انجام  نشد و باعث ریزش شاخص کل شد و این نکته را نباید فراموش کرد که بازار سرمایه نسبت به هر خبر تاثیر گذار که در نهاد‌های مرتبط مطرح  می‌شود کشش پذیر است و تغییراتی در روند شاخص ایجاد می کند.

او افزود: عدم اعتمادی که هم اکنون در بازار به وجود آمده است به راحتی ازبین نمی‌رود چرا  که  این امر در مدت زمان کوتاهی  ایجاد نشده است و  افراد تا زمانی که رفتار غیر متضاد از نهاد و وزرا نبینند این اعتماد به زودی باز نمی گردد.

عباسی گفت: برخی معتقدد که بازار گردانان و حقوقی‌ها  عامل رکود موجود در بازار سرمایه هستند که معتقدم  این امر نادرست است چراکه آنچه که باعث افت شاخص در روز‌های پایانی  هفته بود خرید سنگین حقوقی‌ها بود که برخی معتقد بودندد که این افراد بازار گردان هستند که البته این نظر هم اشتباه است چراکه بازار گردان به  مقدار زیادی  سرمایه ندارد که بتواند که در یک روز  خرید سنگین و بدون فروش  داشته باشد و حجم نقدینگی بازارگران از این میزان بسیار کمتر است، اما حقوقی‌ها از یک سهمی به میزان قابل توجهی خرید می‌کنند چراکه آینده‌ای  برای آن سهم  ترسیم کرده است حتی اگر در حال حاضر با اُفت ۳۰ درصدی مواجه شوند.

او اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که طبق تجربه   بازارگردانان  در بازار سرمایه از  ریسک پایین تری  برخوردار هستند  و اگر سهمی را در بازار با روند منفی بخرند در همان روز یا فردا در بازار با رشد مثبت می‌فروشند به همین سبب  پیشنهاد می‌شود سهامداران حقیقی  به جای فروش سهامشان  از روی هیجان به عملکرد حقوقی‌ها نگاه کنند چراکه حقوقی میزان بسیار زیادی نسبت به سهامدار حقیقی در بازار خرید و فروش سهام دارد و قطعا سود مورد انتظار خود را در نظر دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: پیش بینی می‌شود شاخص تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیش روند و بعد از آن  روند نزولی داشته باشد.

شاخص بورس تا چه زمانی منفی است؟/ سکه و دلار به کانال قیمتی جدید رسیدند

نمودار شاحص کل بورس در چهارمین هفته دی 

طبق گفته کارشناسان و فعالان بازار های مالی روند نزولی قیمت ارز و سکه  در روزهای آینده ادامه دارد و انتظار می رود بازار سرمایه با  رشد قابل توجه ای رو به رو نشود حال باید دید چه میزان از این اتفاقات در بازار محقق می شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دلار میاد پایین ولی قیمتها چرا فقط دارن میرن سمت آسمون
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۲۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام. ریزش بورس تمام شد. اکنون نوبت رویش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بورس تا کجا ریزشی است؟
بورس تا زمانی که تحریم ها برداشته نشوند و ارز به ثبات نسبی نرسد، ریزشی خواهد بود، اگر رشدی هم داشته باشد، مقطعی و گذرا خواهد بود و دوباره سیر نزولی پیدا می کند.
متاسفانه در حال حاضر اکثر شرکت هایی که وارد بورس شده اند به دلیل تحریم ها و نوسانات ارزی منفی، نه تنها سود نمی کنند، بلکه مدام در حال ضرر کردن و در آستانه ورشکستگی هستند، آن وقت چطور سرمایه گذار، انتظار رشد سهام را دارد؟
باید صبر کرد و دید چه می شود. اگر تحریم ها برداشته شوند و ثبات ارزی ایجاد شود بورس هم به تدریج رشد خواهد کرد و در غیر این صورت کماکان ریزش در بورس را خواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
حسین - ف
۱۳:۱۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
با سلام من سهامدار مستقیم نیستم و پولی در صندوق سرمایه گذاری بانکی دارم .
من به همان سود بی دردسر قانع و نمیتوانستم فعالیت مستقیم داشته باشم . خدانگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۴۶ ۲۷ دی ۱۳۹۹
ساماندهی اقتصاد ایران زمانی صورت می گیرد که تیم اقتصادی دولت ویا رئیس دولت درک درستی از تاریخ تحولات اجتماعی-اقتصادی ایران داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
نامهم
۱۲:۳۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
امان از بی کفایتی مسئولان اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۲:۲۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
دیگه بس کنید شورشو درآوردید.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۳۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
ما ملتی هستیم که تا شخص خودمون بلا سرش نیادمیگیم بماچه اونجا که مشکل برای ما هم بود شروع میکنیم به ناسزا گفتن این همه سهامدار ضرر کردیم
Iran (Islamic Republic of)
میکاییل یوسفی
۰۹:۴۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بورس باز هم ریزش خواهد کرد تا ۸۰۰ هزار.بفروشید تا بیشتر ضرر نکردید خارج شوید.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۰۰:۵۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
با نزدیک شدن به پایان دولت سلطان ها که اول ارزون خریدند و بعد گرون فروختند و حالا فصل مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا رسیده است دارند بورس و سکه و طلا و ارز را دستوری مدیدیت میکنند تا بعدا عذاب وجدان نداشته باشند.
حداقل خدمتی کرده باشند!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹
سلام.مسولین.بورس.را.دریابند.مردم.بی.اعتماد.شدند.از.سرمایه.های.مردم.
انشاالله.متخلفان.و.اخلال.گران.در.بورس.به.سزای.عمل.برسند.وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
خواهشا تا اتمام این دولت نفروشید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۰:۰۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
دولت کارش با بورس تموم شد حالا رفته سر وقته دلار و سکه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سهام داران بورس ضرر نکرده اند فقط باید ببینید بازه را از کجا در نظر گرفته اید سه سال پیش شاخص کمتر از 100 هزار واحد بوده و دلار نزدیک 4 هزار تومان. در عید امسال رسید یک میلیون واحد و در کمتر از چند ماه دو میلیون و 100 هزار واحد کسی که سه سال است سهام دارد الان هم سرمایه اش 13 برابر شده است که از نرخ رشد دلار هم بیشتر است. دلار 24 هزار تومان یعنی شش برابر سه سال پیش است اگر شرکتها را دلاری هم قیمت بگذاریم که بخشی از آن ریالی است باز هم 600 هزار واحد می شود ریزش تا 600 هزار واحد در این قیمت دلار منطقی است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۹:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا جایی ریزش دارد که یک پولی هم بدهکار باشیم و مث بانک از ما سود بگیرند و یا دیرکرد بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
فرهان
۱۹:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ما که به روحانی رای ندادیم. اما داریم تاوان رای شماهایی که بهش رای دادید رو بدیم و به پای جهالت شما بسوزیم
Iran (Islamic Republic of)
ح210
۱۹:۰۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
در مرداد که ریزش سهام بود
به خاطر این بود که پول را از بورس بیرون بیاورند و دلار 20هزاری بخرند
حالا که دلار میاد پایین بورس که نباید بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا وقتی که کمبود بوجه اوکی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
واضح است که اولاً نوسانگیری روزانه و هفتگی یک عده ای سهام باز و دلال؛ باعث این ضرر و زیان سهامداران شده است
دوماً تا زمانی که همه شرکتهای بورسی نسبت به شفاف سازی و به روز رسانی ارزش دارایی ها و سرمایه خود نکنند (شرکتهای بورسی بایستی موظف به انجام آن در هر دو یا سه سال باشند) بازار شایعه و ایجاد نوسان و موج سواری یک عده مطلع از وضعیت سهام وجود خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اگر کلیه این تغییرات به نفع کشور دوست چین باشد اشکالی ندارد 25 سال مال اوناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
به گفته عباسی کارشناس بازار پیش بینی می‌شود شاخص تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیش روند و بعد از آن روند نزولی داشته باشد.بنظرم آقای عباسی بد خواب شده هزیون میگه
Iran (Islamic Republic of)
گدا
۱۷:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چه فایده قیمتها همه چیز واسه مردم شده رویا خونه-ماشین -مسافرت و........
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
یه بنده خدایی میگفت همه چیزتونو به بورس بسپارید کجاست الان؟ یکی از آشناهای ما خونه ۵۰ متری داشت میخواست بفروشه یه خونه بزرگتر بخره و فروخت آورد توی بورس به امید اینکه سود میکنه و بعدش بتونه خونه بخره سود که نکرد هیچ ۷۰ درصد پولش هم تا الان دود شده رفته اون موقع یعنی اوایل خرداد ماه بورس خیلی داغ کرده بود الان هم مستاجره دیگه یا باید صبر کنه پولش تو بورس برگرده که خیلی طول میکشه تازه به اصلش پولش برگرده یا باید با ضرر خارج بشه ولی بهش گفتم دیگه صبر کنه چاره ای نداره من خودم پول زیادی تو بورس ندارم هنوز دارم تجربه کسب میکنم و به هیچ عنوان نباید ماشین و ملک رو فروخت وارد بورس کرد اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
كسي بايد در بورس سرمايه گذاري كنه كه اهل ريسكه نه اينكه با ريزش بورس كاسه چه كنم دست بگيره مادر بزرگ بنده از اول پولش رو در بانك سرمايه گذاري كرده و به سود كم قانعه و اين همه دلشوره و استرس نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
معلوم هست چیزی در مورد بورس نمیدونی لطفا نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بورس فقط ضرر نیست بیشتر باید رشد وسود باشه درکنارش ضرر هم بزور متعارف دارد.
الان چی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دولت که تکلیفش مشخص است ، اما چرا قوه قضائیه که می گوید ما مدافع حقوق مردم هستیم در بورس دخالت نمی کند ، مردم عمل را می بیند حرف زدن کاری ندارد مگر مجلس وظیفه نظارت ندارد چرا در بورس به وظیفه نظارتی خود عمل نمی کند، پس آن نمایندگان انقلابی کجایند ، جلو چشمهاتون دارند جیب مردم را خالی میکند ، هیچ کاری نمی کنید ، بعد می گوئید ما مردمی و انقلابی هستیم ، سکوت کردن در بورس چه معنی دارد
Iran (Islamic Republic of)
Mehdy
۱۶:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اگر دولت و مدیران و وزرا و خدم و حشم دست از سر بورس بردارند بازار سرمایه به تعادل میرسه و راه خودش را پیدا میکند فعلاً برای دولت نان آوره...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
با سلام، فعلا که قیمت طلا و ارز را دولت مشخص میکنه، دستوری شده و کاری به هیچ چیزی ندارد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
به نسبت سکه و طلا دلار که پایین نرفته بلکه این سکه و طلا است که خیلی پایین اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فقط سکه
بورس این چیزا مسخره بازیه
Iran (Islamic Republic of)
فقير /غني
۱۵:۰۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
همه بازار ها در حال ريزش هستند ارز و سكه و خودرو و مسكن و موبايل و محبوبيت اصلاح طلبان در حال كاهش و ريزش هستند . روحاني كاهش قيمت را در انتهاي رياست جمهوري كليد زد كه آب از سر گذشته ديگر فايده اي براي مردم ندارد غني ها ثروتمند و اقشار ضعيف فقير تر شدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
مردم با خاک یکی کردید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۵۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اگه میخواهی در بورس همیشه سود کنی //ببین آقازاده ها تو کدوم شرکت سهام زیادی دارن // یا مدیرعامل و یا جز هیئت مدیره هستن // یرو اونجا سرمایه گذاری کن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اخه مملکتی که امسال که سال جهشه کارخانجات یکی پس از دیگری در حال ورشکست شدن هستن // سرمایه گذاری تو بورس چه معنی داره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
هر موقع تیتر کاهش قیمت طلا و دلار میزنی افزایش میابد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۰۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
من ب این دولت اعتماد کردم پولی ک تو بانک داشتم آوردم سهام پالایشی ک دولت تبلیغ میکرد خریدم و بعد چند ماه گفتن ک سهام پالایشی وارده بورس شده و هر کس کد بورسی نداره بره سجام ثبت نام کنه من این مراحلو انجام دادم ورفتم کد بورسی گرفتم و طول کشید صندوق پالایشی وارده پوتفوی کارگزاری بشه و وقتی ک اومد پوتفوی دیدم صندوقی 10هزاری خریدم شده8000هزار خیلی تعجب ناراحت شدم و صبر کردم گفتم شاید شاید ضرردم کمتر شه ولی نشد بدتر شد6000هزارتومن واقعا دلم شکست خداوکیلی این درسته .چرا ماباید ضررد کنیم چرا واقعا چرا ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
تو بورس باید یکم بیشتر صبرو حوصله کنید برای سود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
پیش بینی می‌شود شاخص تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیش روند و بعد از آن روند نزولی داشته باشد.

این یعنی چی ؟؟؟ بالاخره تا کجا بازار سرمایه ریزشی خواهد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
برويد باكسي مصاحبه كنيدكه سياسي و بي منطق صحبت نكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
کاهش نرخ دلار بسیار خطرناک و غیر مفید هست برای اقتصاد ایران زیرا با پایین آمدن دلار قیمت کالاها در بازار کاهش نمی یابد و منافع ارزانی دلار فقط در جیب واردکنندگان و مافیا واردات میرود و تولید داخل نیز متضرر میشود و مردم هیچ سودی نمیبرند از این کاهش نرخ دلار و از طرف دیگر دلار به قیمت های جذاب برای واردکنندگان و دلالان ارز میرسد و باعث هجوم سرمایه ها از تولید به بازار ارز و واردات میرود و این امر دلار را برای یک جهش و رشد دیگر آماده میکند .
بهتر آن است دلار در همین قیمت حدود 23 هزارتومان ثابت بماند و درآمدهای ناشی از آن خرج صاف کردن بدهی های دولت به مردم و شرکتها و دادن تسهیلات به تولیدی ها و افزایش یارانه ی خرید کالا برای مردم شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دلالی؟!
Iran (Islamic Republic of)
آقای واعظی رئیس دفتر دولت بخواند
۱۳:۲۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تنها فرمول نجات بخش کشور باتوجه به تجربیات دولت در برجام فقط اتکا به توان داخلی و منابع داخلی است هرچند اندک ولی مطمئن هست و قابل برنامه ریزی برای یکبار هم که شده مسؤلین اجرایی فکر کنند برجام مرده و ما با یک دشمن دائمی مثل آمریکا مواجه هستیم که سر سوزنی قصد کم کردن فشار و تهدید را ندارد برای یکبار هم که شده مسؤلین به فکر بی ارزش کردن دلار نباشند چون اقتصاد ما توان اینکار را ندارد و چین هم این استراتژي نداشته و فقط به تولید متمرکز شده خواهشا مسؤلین به حرف مردم و توصیه های مردم بکنند و مغرور نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا وقتی مجلس و قوه قضاییه به تخلفات بورس ورود نمیکنن بورس ریزشیه
انگار اونام راضین بورس بریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
به نظرشما هزارتومان خیلی باارزشه؟؟که اینجوری با آب وتاب نوشتید کاهش بیش از یک هزارتومنی دلار ویورو؟؟؟؟؟؟چند روز دیگه دوباره اوج میگیره وجبران میکنه!! این مردم هستن که باید فشارها رو تحمل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
عباسی حتما تو هم حقوقی هستی که طرفشونو میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا وقتی دولت و حقوقی ها و یه عده کلاهبردار بورسی دستشون تو جیب سرمایه دار خرد هست هیچ وقت دیگه کسی به بورس اعتماد نمیکنه
چقدر مردم بدبختی که تمام سرمایه اندک خودشون رو با اعتماد به حرف بزرگان کشور آوردن تو بورس و همه سرمایه شون دود شد ، جواب آه این بدبخت ها رو اون دنیا چطور میدین؟؟؟؟ آه مظلوم بد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۱:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرا در بورس، به سهامی اشاره نمی‌شود که چند برابر ارزش واقعی، توسط دولت به مردم بیچاره فروخته ‌‌شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بورس ریزش میکند چون مردم سرمایه گذاری کردند سکه بهار آزادی و خودرو و . . . . گران و گران تر میشود چون پولش تحت عنوان مالیات به جیب دولت میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرا قیمت مواد غذایی وکالاهای زندگی مردم ارزان نمی شه!!! ما حکومت دزد وفاسدی داریم که مرتب زندگی رابرمردم تنگ کرده وتمام قواعد اقتصادی رابرهم زده!! ؟!؟ درکشورهای دیگه وجود بحران وروزهای خاص، باعث پایین آمدن قیمتها وارزانی کالاها میشه!؟! ولی درایران برعکس، وهرگز قیمتها پایین نخواهد آمده!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
همان بلایی سرِ بازارِ بورس می آید، که سر بازار ارز آمد. بازارِ سرمایه دستوری نیست، در پایان دولت مبلغی آورده اند خودشان را تبرئه کنند، حالا آن مبلغ سوخت هم شد فدای سرت «تا حالا کدام مدیر برای ضرر و زیانی که وارد کرده، محاکمه شده» تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
یک مقدار از پولهای بدون پشتوانه مانند اوراق قرضه یا مابه التفاوت قیمت ارز را وارد بورس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تاخاک کردن بورس داران ادامه داره!؟!! دولت ومردم آزار!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
مرده شوی همه کارشناساتون تو قسمت بورس و ببره که حتی یه تحلیلشون درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
باسلام خدمت سهام داران عزیز ؛
خواهشا به چند نکته توجه کنید اکر ضرر کردزد بامن.
۱ عجولانه تصمیم نگیرید سهامتان را نفروشید اگر هم لازم دارید بالاترین قیمت روز را در نظر بگیربد.
۲.توقع داشته باشید در مدت چند روزه سهامتان چندین برابر می شه دور از عقله.
۳.اکثر فروشندگان تازه وارد ها هستند که تا بازار ریزش می کنه شروع می کنندبه فروختن آن هم پایین ترین قیمت روز که خیلی اشتباهه.
۴ چرا سهام های خوبی را که خریده اید به ضرر می فروشید.
لطفا یکی ودوماه بیایید نفروشید تا نتیجه کار را ببینید.واطلاع رسانی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
نظر الکی نده لطفا از مرداد گفتن نفروشین نفروشین تا الان که ضررش شده ۳برابر لطفا الکی نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
در بورس سهام شرکت های تولیدی و خدماتی و سرمایه‌گذاری خرید فروش می‌شود اگر قرار باشد تمام اجناس وموادی که کار خانه هایشان در بورس سهام دارند در سطح جامعه و برای مصرف کننده ارزان شود وریزش قیمت داشته باشد در بورس هم قیمت سهام ارزان میشود در صورتی که تمام اجناس از ابتدای 1399حداقل پنج برابر شده است روز به روز هم گرانتر میشود ولی در بورس که مردم سرمایه ریز وکلان خودشان را آورده اند با اینکه تمام اجناس گران می‌شوند ولی سرمایه مردم آب می‌شود تمام داستان بورس هدفش در حال حاضر خالی کردن جیب مردم است که حسن روحانی بگوید در دولت دوزدهم ما نقدینگی را کنترل کردیم وکاهش دادیم وکار شناس های اجاره‌ای دولت هم هر از گاهی برای آماده کردن مردم برای از دست دادن سرمایشان در اینجا انجا نظر دروغ می گویند اگر فردا نفت بشکه ای هزار دلار هم بشودو تمام تحریم ها برداشته شود وصادرات تمام مواد هم از ایران به کشوردیگر آزاد بشود و دلار چه بشود صد هزار تومان و یا هزار تومان باز قیمت سهام در بورس نزول خواهد کرد چون هدف دولت خالی کردن جیب مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
باید بیاد پایینتر. بشه 11 هزارتومان. اونوقت ماشینم میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بازار بورس اگه ریخت به خاطر این بود که اجازه اصلاح در جای مناسب داده نشد. . چند بار پیام گذاشتم گفتم مومنتوم داره کاهش پیدا می کنه، سهام داران تازه وارد رو ترغیب به خرید سهم نکنید، پیامم رو پخش نکردند. الان هم باید منتظر بود اندیکاتور MACDدر تایم هفته ای وارد فاز صعودی بشه، یا نشان از صعود بده. فعلا در تایم هفته ای روی حمایت هستیم و از طرف دیگه در تایم روزانه مقاومت کف ابرکومو در پیشه. یه کارشناس دعوت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بورس=موسسات مالی کلاهبردار قدیم
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدامین
۰۹:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بحق علی همه چی ارزون بشه همه قیمت ها بیاد پایین مردم یه نفس راحت بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بورس هنوز سقوط خواهد کرد
تا وقتی پول مردم رو ازشون نگیرند ول کن نیستند
تنها مقصر این ماجرا خود مردم اند که بی اطلاع سرمایه اشون ریختند تو بورس
واقعا این ملت کجا سرمایه گذاری کنند که برای سرمایه اشون امن باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرااینقدر بزرگش میکنید چه ارزانی سکه اول 97 ششصد هزارتومان بود یهویی شد 12میلیون کاهش واقعی زمانی که سکه بشه ششصد هزارتومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرااینقدر بزرگش میکنید چه ارزانی سکه اول 97 ششصد هزارتومان بود یهویی شد 12میلیون کاهش واقعی زمانی که سکه بشه ششصد هزارتومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
در کشور ما بالا و پایین رفتن قیمت در بورس برای پر کردن جیب افراد خاص و جبران کسر بودجه میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دلیل کاهش ارز و سکه و بورس
اینه که همه دارن ارز دیجیتال میخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
جناب اقای دولت اگه بورس رشد ندید و دستوری همچنان کنترل کنید تولید و پول ها فرار میکنند و اعتماد ازبین خواهد رفت و مردم صداشون در می اید و دشمنان داخلی و خارجی شاد میشوند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
جناب آقای دژپسندمردم بدون داشتن هیچ سواد بورسی ، فقط با داشتن کارت ملی ایرانی ، به شما وحرفهاتون تو رسانه ملی اعتماد کرده و سهام صندوق پالایش یکم خریده‌اند.حاصل اعتماد مردم به شماچه بود ؟چهل درصد ضرر، آنهم از اصل پول، نارنجک ضامن کشیده را به مردم هدیه دادن، رسم و آیین جنگ اقتصادی است ؟!دولت با دارادوم خودش را تامین مالی کرد و مارابدبخت کرد،سرمان کلاه رفته.بهمون گفتن سود میده ولی الان نصف پولمون رفت یه کاری کنید سهامشون رو پس بگیرند و پول مارا بدهند.هیچ حمایتی نمیکنن ازاین صندوق پس چرا دعوت کردید به خرید این صندوق و گفتید سود میده و ثروت عادلانه توزیع میشه
Iran (Islamic Republic of)
منم
۰۹:۰۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
پالایشی را دریابید.
تمام سرمایه اندکمو گذاشتم پاش و شو این وضع. هر سهم ده هزار تومان خریدم شده شش هزار تومان
نه راه پس دارم نه پیش
بفروشم ضرر... نفروشم ضرر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دلار به 11 تومن و حتی کمتر از 11 میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
هدف از تاسیس بورس ثبات اقتصادی و اشتغال کامله بورس ایران شبیه قمارخانه و کازینو و سایتهای شرط بندیه از نظر اقتصاد و علم اقتصاد بورس مکانی برای جذب سرمایه سرگردان مردم برای هدفمند کردن سرمایه گذاری در جهت تولید و وسعت تولید یک کشور است از آنجا که تولید داخلی ما تابع صد درصدی دلار است و اصلا به ریال کار نداره در نتیجه هزینه های تولید به دلار ثبت میشه و از آنجایی که صادراتی انجام نمیشه تا در آمد دلاری بدست بیاد موجب ریزش میشه
ابتدای امر باید تولید داخل طوری سازماندهی شود که صد درصد هزینه های با ریال تامین و درآمد آن با دلار از طریق صادرات باشد در این صورت بورس ما بورس قوی و با ارزشه که موجب ارزشمند شدن پول ملی و اشتغال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بازار ما هیچ ربطی در دو سه سال اخیر به اقتصاد جهانی نداشته مقصر اصلی دولت و سرمایه داران کشور هستند که تمام دارایی مملکت رو یا بلوکه کردن یا احتکار تا خوب قیمت‌ها بره بالا تا خوب بتونن سود جویی کنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
یه پیشنهاد از من بیسواد به انها که مایه بیکار دارن // زمین بخرید // تنها چیزی است که نه ارزان میشه و نه میشه از خارج وارد کنید /
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۱۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ببخشید هاااااااا// من از علم اقتصاد سر رشته زیادی ندارم // ولی موقعیی که اکثر کارخانجات بعلت سیاستهای اقتصای ((مالیاتهای سنگین و سود زیاد بانکی)) که دولت در پیش گرفته یکی پس از دیگری دارن ورشکست میشن// سرمایه گذاری در بورس چه معنی داره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرا اینقدر بی نظمی در اقتصاد.
ریزش بورس
عدم ثبات
تورم
قیمت دستوری
دولت بی تاثیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
حالا حالاها همینطوره چون الان خوردن به بی پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا جایی که دولت ضرر نکنه و ملت ضرر کنه و ملت فروشنده و دولت خریدار
آخرین اخبار