انتصاب رئیس موقت پنتاگون از سوی بایدن

رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده رئیس موقت وزارت دفاع آمریکا را تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، امروز (پنج شنبه) «دیوید نورکوئیست» معاون مالی وزارت دفاع آمریکا، را به‌عنوان رئیس موقت پنتاگون منصوب کرد.

نورکوئیست تا زمانی که « لوید آستین» گزینه انتخابی بایدن برای این سمت، در انتظار تائید مجلس سنا است، رئیس پنتاگون خواهد بود.

ماه گذشته جو بایدن به طور رسمی آستین را به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر دفاع دولت خود معرفی کرد.

او در این باره گفت: «ژنرال لوید آستین نامزد ریاست وزارت دفاع، یک دیپلمات نیز بوده و به تشکیل ائتلاف‌ها و روابط با متحدانمان کمک کرده است.»

«کامالا هریس» معاون جو بایدن، هم در حمایت از لوید آستین گفت: «برای مقابله با هر گونه چالش یا تهدید در آینده آماده‌ایم؛ من اطمینان دارم که ژنرال لوید آستین فرد مناسبی برای پست ریاست وزارت دفاع در این دوره حساس است.»

ژنرال «لوید آستین» که ۶۷ سال سن دارد از تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۲ تا ۸ مارس ۲۰۱۳ در سمت معاون رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا خدمت کرده است و پس از آن نیز تا سال ۲۰۱۶ در سمت فرماندهی نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا به فعالیت خود ادامه داده است.

وی در آوریل سال ۲۰۱۶ از ارتش آمریکا بازنشسته شده است و از این رو و طبق قوانین به تصویب رسیده در آمریکا، ژنرال‌های بازنشسته ارتش برای عهده داری ریاست پنتاگون باید حداقل ۷ سال از تاریخ خدمتشان در ارتش گذشته باشد.

در صورتی که لوید آستین مورد تایید قرار گیرد، به‌عنوان نخستین وزیر دفاع سیاه‌پوست آمریکا شناخته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار