آغاز محدودیت‌های ۲۴ ساعته آمد و شد در لبنان همزمان با افزایش ابتلا به کرونا

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در لبنان، این کشور وارد محدودیت‌های ۲۴ ساعته رفت و آمد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه العرب، همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا، لبنان از روز پنجشنبه وارد یک قرنطینه سراسری شد که نسبت به موارد قبل دارای محدودیت‌های شدیدتری است؛ به طوری که عبور و مروز به مدت تقریبا دو هفته در طول ۲۴ ساعت شبانه روز ممنوع شده است.

بر اساس این گزارش، در این قرنطینه سراسری که از تاریخ ۱۴ ژانویه (روز گذشته) تا ۲۵ ژانویه به اجرا در خواهد آمد، عبور و مرور تنها به شماری خیابان‌های بیروت محدود شده و مؤسسات تجاری، بازار‌ها و بیشتر شرکت‌ها فعالیت‌های خود را تعطیل خواهند کرد.
اقدامات قرنطینه‌ای که دولت لبنان از روز دوشنبه به تصویب رسانده، در پی نگرانی‌هایی است که این کشور در خصوص کادر درمان خودش دارد؛ به طوری که بیمارستان‌ها از ظرفیت پذیرش خود فراتر رفته اند. همچنین فعالان بخش پزشکی و تأسیسات زیربنایی از این محدودیت‌ها مستثنی شده اند.

عبور و مرور مسافران در فرودگاه نیز به شکل فراوانی کاهش یافته و از ورود مسافرانی که از مرز‌های دریایی و مینی قصد ورود به این کشور را دارند، به استثنای مسافران ترانزیت، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نیرو‌های امنیتی از شهروندانی که تمایل دارند تا به عللی خاص از خانه خارج شوند، خواسته است تا از طریق اینترنت، درخواست خود را ارائه داده و منتظر موافقت با آن بمانند.

این اقدامات در حالی انجام می‌شود که موارد ابتلا به کرونا در لبنان در هفته گذشته ۷۰ درصد به نسبت هفته قبل‌تر خود افزایش داشت و همین امر این کشور را در شمار یکی از کشور‌هایی قرار داد که بالاترین موارد ابتلا به کرونا را شاهد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار