ساخت توربین تیدا در صنعت نفت افتخاری به نام ایران

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب گفت: ساخت توربین تیدا در صنعت نفت با توان ۴ هزار اسب بخار به دست متخصصان بومی انجام شده است.

احمد محمدی مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به تولید توربین بسیار پیچیده و حساس تیدا با توان ۴ هزار اسب بخار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این توربین در یکی از واحد‌های بهره برداری و فرآورش نفت و گاز بکار گرفته شده است.

او با بیان اینکه توربین تیدا کارایی خود را نشان داده است و بدون هیچ مشکلی تا به امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و هم اکنون در مسیر انبوه سازی آن گام برمی داریم، افزود: بالغ بر ۲۰ نوع توربین، کمپرسور و پمپ‌های فرآیندی ساخت داخل در اختیار داریم.

محمدی اظهار کرد: در حال مشخصه سازی برای آن‌ها هستیم تا بتوانیم در توان‌های مختلف و با انعقاد تفاهم نامه و قرارداد‌ها و همکاری با شرکت‌های داخلی این ماشین آلات پیچیده و حساس که پیش از این در انحصار دولت‌های غربی بود را بومی سازی کنیم که در واقع انقلابی در صنعت نفت رخ می‌دهد و وابستگی به کشور‌های بیگانه قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب بیان داشت: در بخش سایر تجهیزات نظیر؛ مواد شیمیایی و سیالات بکار برده شده در حوزه چاه، تاسیسات و خطوط لوله اقدامات بسیار خوبی با همراهی شرکت‌های دانش بنیان انجام شده و با توجه به قانون تعیین شده، شرکت‌هایی که برای اولین بار تولیدات انجام می‌دهند تا سقفی از شرایط را بدون تشریفات مناقصه قرارداد مربوطه را امضا کنیم و هم اکنون یک قرارداد منعقد شده و حدود ۱۵ تفاهم نامه دیگر در دست اقدام داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.