ترکیه: برای خرید اس-۴۰۰ از آمریکا اجازه نمی‌گیریم

رئیس‌جمهور ترکیه با اعلام اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند گام‌های این کشور در زمینه دفاعی را تعیین کند، گفت که آنکارا برای خرید سامانه اس-۴۰۰ از آمریکا اجازه نخواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امروز اعلام کرد این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از آمریکا اجازه نخواهد گرفت.

او با اشاره به موضع واشنگتن علیه دستیابی ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه اعلام کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند گام‌های ترکیه در زمینه صنایع دفاعی را تعیین کند. این اقدامات به طور کلی با تصمیمات ما مشخص می‌شود.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: ما نمی‌توانیم اقدامات خود در چارچوب دفاعی را با اجازه مراجع دیگر اتخاذ کنیم. ما یک کشور عضو ناتو هستیم. به عنوان یک عضو ناتو جهت‌گیری از کشور‌های هم‌پیمان در این سازمان را نمی‌توانیم بپذیریم.

اردوغان در ادامه گفت: علی‌رغم پرداخت مبلغ هنگفت متاسفانه جنگنده‌های اف-۳۵ به ما تحویل داده نشد. در حوزه دیپلماسی بین‌المللی این یک اقدام غلطی است که از سوی آمریکا در مورد ترکیه به عنوان کشور همپیمان آن صورت گرفت. امیدوارم پس از آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن و دیدار‌هایی که صورت خواهد گرفت، با برداشتن گام‌های مثبت مشکلات را حل کنیم.

او درباره روابط آنکارا با بروکسل هم گفت: اتحادیه اروپا تاکنون به تعهداتش در قبال ترکیه عمل نکرده است. وارد روند تازه‌ای شده‌ایم.

رئیس‌جمهور ترکیه که به تازگی واکسن کرونای ساخت چین را دریافت کرده است، در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: دوز دوم واکسن کرونا را ۲۸ روز بعد دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۷ دی ۱۳۹۹
وقتی یک سرکش شرور قدرت طلب مانند اردوغان بدنبال سلاح مخرب باشد اینده منطقه در اتش است و امید به اینده امیدوار سرابی بیش نیست.
آخرین اخبار