خجسته‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتخابات شوراها می‌تواند محور وحدت باشد

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین درباره فرآیند به وحدت رسیدن اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ توضیح داد.

به انتخابات شوراها می‌توان به عنوان یک محور وحدت ساز نگاه و روی آن کار کردعلیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل های سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختلاف جبهه پایداری و اصولگرایان گفت: اینکه بین جبهه‌های مختلف یک جریان سیاسی اختلاف نظر وجود داشته باشد، موضوع چندان عجیبی نیست.

او ادامه داد: در ادوار مختلف انتخابات اتفاق‌هایی که برای دو جریان سیاسی رخ می‌دهد این است که متاسفانه بسیاری از وقت و انرژی هر جریان به جای اینکه صرف رقابت با رقیب شود بیشتر صرف ائتلاف و وحدت و نزدیک کردن فکرها به یکدیگر می‌شود؛ منظور هم یک وحدت صد در صدی نیست، بلکه برای یک هدف خاص قرار است که نحله‌های مختلف در یک جریان با یکدیگر کار کنند.

خجسته‌پور افزود: جریان اصولگرا از طیف‌های مختلفی تشکیل شده است، از طیفی نظیر جبهه پایداری گرفته که معمولا نظرات تندتری در مجموعه دارند و گاهی هم  خود را اصولگرا تر از سایرین می‌دانند تا سایر طیف‌هایی که معتدل‌تر از سایرین هستند؛ در انتخابات مجلس یازدهم هم اتفاق خوبی افتاد, اگرچه در لحظه‌های آخر بود اما در نهایت جریان‌های مختلف اصولگرایی توانستند به وحدت برسند و مقداری از «من» های خود کوتاه آمده و به «ما» تبدیل شوند؛ از همین رو نیز شاهد بودیم لیستی که ارائه شد مورد توافق طیف‌های مختلف اصولگرایان قرار گرفت.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: البته ممکن است آن لیست مورد توافق صد در صد همه احزاب اصولگرا نبوده باشد، زیرا اگر به هریک از احزاب گفته شود لیستی را ارائه می‌دهد که اعضای خودش در آن قرار گرفته باشد‌‌, اما یکی از اصول وحدت این است که با حفظ مواضع به گونه‌ای وحدت کرد که کل آن جریان بتواند برنده انتخابات شود، این یکی از مختصات درون جریان اصولگرایی است و همانطور که گفتم زمان بسیاری صرف این وحدت شده است و اینگونه نیست که همه سلایق درون یک جریان به یک صورت باشد تا بتوانیم با هم کار کنیم.

فعال اصولگرا درباره راهکار به وحدت رسیدن جبهه پایداری و اصولگرایان در انتخابات آینده بیان کرد: این که سریع به موضوع مصداق پرداخته شود زود است، اما باید گفت که اگر نامی مانند آیت‌الله رئیسی مطرح شود احتمالا همه جریان‌های درونی اصولگرا خیلی راحت‌تر به وحدت خواهند رسید، اما نمی‌توان فعلا بر سر نام‌ها صحبت کرد، اما همانطور که گفتم هر طیفی دوست دارد تا نام نزدیک به حزب خود را در انتخابات مطرح کند.

او تاکید کرد: فعلا نباید موضوع نام‌ها مطرح شود، بلکه باید در ابتدا دو موضوع مطرح شود، اول اینکه در انتخابات ریاست جمهوری بعدی جریان مشهور به اصولگرایی بتواند موفق به کسب رای مردم شود و بعد هم فردی که از این جریان قرار است انتخاب شود یک فرد کارآمد در ابعاد مختلف باشد؛ این مهم‌ترین موضوعی است که اگر مورد توجه قرار گرفته شود می‌توان به گام‌های بعدی رسید.

خجسته‌پور در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که رئیسی به عنوان یک حلقه وحدت وارد انتخابات شود؟ گفت: محمدرضا باهنر در مصاحبه اخیر خود نقل کرده بود که از آیت‌الله رئیسی شنیده که چندان تمایلی به نامزدی در انتخابات آینده ندارد, ولی جواب این سوال را باید به بعد از اسفندماه موکول کرد, زیرا در آستانه انتخابات, مختصات سیاسی کشور احتمالا به گونه‌ای تغییر خواهد کرد که فردی که امروز هم تمایل به حضور ندارد بعدا متمایل به حضور شود.

 عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: در ریاست جمهوری یک نفر قرار است مطرح شود ولی در انتخابات شوراها لیست‌ها قرار است مطرح شوند و این می‌تواند مکانی باشد که افراد, چهره‌های مختلفی را از طیف‌های مختلف در لیست قرار دهند، موضوعی که در انتخابات مجلس یازدهم هم رخ داد، بنابراین معتقدم که به انتخابات شورا ها هم می‌توان به عنوان یک محور وحدت ساز نگاه و روی آن کار کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۹:۴۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه س باید گف شورا ها جزآسیب هیچ فایده ای نداشتند فقط مبلغ کلانی به بیت المال خسارت می زند و رانت برای عده ای مهیا می کند . می شود هر محله برای پیگیری مشکلات محله شورا و نماینده ای جهت پیگیری داشته باشند . بدون مزد .
آخرین اخبار