مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

کلاس‌های درس در کردستان با ۱۰ نفر دایر می‌شود

قربانی گفت:مدارس مناطق آبی در کردستان از اول بهمن با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر در هر کلاس دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت:با توجه اینکه ضرورت ایجاب می‌کند، روند برخی از پایه‌ها و رشته‌ها بصورت حضوری باشد، ۲۰ دی در جلسه ستاد ملی کرونا و بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش و سایر اعضا تصمیماتی مبنی بر بازگشایی مدارس اتخاذ شد.

او افزود: براین اساس و با توجه به ابلاغ دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در این رابطه با استان‌ها، قرار شده است دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی استان از اول بهمن در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز با توجه به اینکه ارائه و آموزش دروس عملی و کارگاهی از طریق فضای مجازی مشکل است، از اول بهمن برای این رشته‌ها در کارگاه‌های حضوری تشکیل می‌شود.

قربانی یادآور شد: همچنین آموزش دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه کمتر از ۵۰ نفر جمعیت در مناطق آبی حضوری خواهد بود، ضمن اینکه تعداد کلاس‌های حضوری باید بیشتر از ۱۰ نفر نباشند.

او اظهار داشت: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس نیز همانند سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهارداشت: مدیران مدارس در چند روز باقی‌مانده تا بهمن فرصت دارند با تشکیل جلسه شورای مدارس، نسبت به نحوه حضور و شیفت‌بندی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، نحوه اجرای دستورالعمل‌های کامل بهداشتی و اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع به خانواده‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.